دبیر ستاد اتصال پذیری و ارتباطات معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: یکی از مسائل بزرگی که ما در دنیا با آن مواجه هستیم بحث انقلاب صنعتی چهارم بوده و هدف این انقلاب صنعتی، حرکت به سمت هوشمندسازی و دیجیتال کردن صنایع و معادن است.

محمد کرباسی٬ دبیر ستاد اتصال پذیری و ارتباطات معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: در معاونت علمی٬ فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور یک سری ستاد‌های توسعه اقتصاد دانش بنیان و یک سری ستاد‌های توسعه فناوری تشکیل شده اند و هدف ما در این مسیر استفاده از ایده و مفهوم اولیه و توسعه آن برای حل یکی از مسائل و مشکلات ضروری کشور است.

او افزود: در حال حاضر در فراخوانی با همکاری ستاد اقتصاد دیجیتال که یکی از ستادهای اقتصاد دانش بنیان است و همچنین صندوق نوآوری و شکوفایی و وزارت ارتباطات در حال پیگیری هستیم. به دنبال جذب منابع حمایتی خواهیم بود و به کمک آن ها کسب و کار‌هایی که توانسته اند محصولاتشان را به فروش برسانند، متناسب با میزان فروشی که در اکوسیستم داخلی داشته اند٬ تسهیلات می گیرند و از تمامی نهاد‌ها در این فراخوان دعوت می‌شود.

دبیر ستاد اتصال پذیری و ارتباطات معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور ادامه داد: با وجود این طرح مشکلات و دغدغه گردش مالی شرکت‌های دانش بنیان حل می‌شود، زیرا بسیاری از آن ها با ورود به فضای تولید و نبود نقدینگی دچار سختی شده و از طرف دیگر بسیاری از پروژه‌های در حال اجرا با حاشیه سود پایینی بسته می‌شوند.

او با اشاره به اعتبار مالیاتی صنایع بزرگ هوشمند سازی اظهار کرد: یکی از مسائل بزرگی که ما در دنیا با آن مواجه هستیم بحث انقلاب صنعتی چهارم بوده و هدف این انقلاب صنعتی، حرکت به سمت هوشمند سازی و دیجیتال کردن صنایع و معادن است که می‌تواند آورده زیادی داشته باشد و بهره‌وری را به شدت افزایش دهد و در بهبود مصرف انرژی کمک کننده باشد.

دبیر ستاد اتصال پذیری و ارتباطات معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور  تصریح کرد: یکی از ابزار مهم در معاونت که در یک سال اخیر به واسطه قانون جهش تولید دانش بنیان به وجود آمد؛ این است که صنایع بزرگ می‌توانند از طریق محل اعتباری خود٬ بخشی از مالیاتی که قرار است بپردازند را صرف تحقیق و توسعه‌ای کنند که منجر به هوشمند سازی خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار