سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان ملل متحد در نامه‌ای به شورای امنیت اتهامات آمریکا علیه در خصوص همکاری با یمن و انصارالله را شدیدا رد کرد.

 امیر سعید ایروانی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نامه‌ای به شورای امنیت، ادعا‌های آمریکا در خصوص همکاری نظامی ایران با یمن را پوششی برای اقدامات تجاوزکارانه جاری این کشور علیه حاکمیت و تمامیت ارضی یمن دانست.

متن نامه ایران به شرح زیر است:

مکاتبه حاضر متعاقب نشست مورخ ۸ ژوئیه ۲۰۲۴ شورای امنیت سازمان ملل متحد تحت عنوان «وضعیت در خاورمیانه» نوشته شده است. در این نشست که دستور کار اصلی آن تصویب قطعنامه تمدید مأموریت توافق‌نامه حدیده بود، نماینده ایالات متحده آمریکا ضمن انحراف از دستور کار مزبور، بار دیگر از شورای امنیت سوء استفاده کرد تا اتهامات بی‌اساسی علیه جمهوری اسلامی ایران در خصوص وضعیت یمن ایراد نماید.
 
جمهوری اسلامی ایران بار دیگر این اتهامات بی‌اساس را به طور قاطع و شدیداً رد می‌کند. ایران چنین اتهاماتی را صرفاً به‌عنوان بخشی از دستور کار سیاسی ایالات متحده آمریکا می‌داند که هدف از آن، لاپوشانی و مشروعیت‌بخشی به اقدامات تجاوزکارانه جاری این کشور علیه حاکمیت و تمامیت ارضی یمن است. علاوه بر این، اکنون بیش از هر زمان دیگری مشخص است که ایالات متحده آمریکا در پی اعمال فشار بر کارشناسان سازمان ملل است تا استقلال مأموریت آنها را به خطر بیندازد. 

این رویکرد مخرب ایالات متحده آمریکا موجب شده اعتبار شورای امنیت و گزارش‌های کارشناسان سازمان ملل که باید بی‌طرف و غیرسیاسی باشند تضعیف گردد.

جمهوری اسلامی ایران در مناسبت‌های متعدد، از جمله در نامه مورخ ۱۹ ژوئن ۲۰۲۴، به وضوح بیان داشته که در فعالیت‌هایی که مغایر با قطعنامه‌های مربوطه شورای امنیت باشد، دخیل نبوده است. 

سیاست ایران در قبال بحران یمن شفاف و پایدار است. ایران از حل صلح‌آمیز بحران یمن از طریق کانال‌های دیپلماتیک حمایت می‌کند و بر تعهد خود به امنیت دریایی و آزادی ناوبری تأکید دارد. با این حال، واقعیت این است که ایالات متحده و شرکایش با ارتکاب اعمال تجاوزکارانه علیه حاکمیت و تمامیت ارضی یمن، مسئول نقض آشکار حقوق بین‌الملل، منشور سازمان ملل و قطعنامه‌های شورای امنیت هستند. 

ایالات متحده آمریکا نمی‌تواند با متهم کردن دیگر کشور‌های دارای حاکمیت مستقل، مسئولیت خود را در قبال چنین نقض‌های فاحشی انکار نماید.

برچسب ها: یمن ، سازمان ملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ادامه همکاری ناتو با اسرائیل غیرممکن است
۱۲:۳۹ ۲۲ تير ۱۴۰۳
ادامه همکاری ناتو با اسرائیل غیرممکن است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۲۲ تير ۱۴۰۳
آمریکا جنایتکار از سال 1945 تاکنون برای قوانین بین‌المللی ارزشی قائل نیست.انگلیس جنایتکار از سال 1945 تاکنون برای قوانین بین‌المللی ارزشی قائل نیست. فرانسه جنایتکار از سال 1945 تاکنون برای قوانین بین‌المللی ارزشی قائل نیست.آلمان جنایتکار از سال 1945 تاکنون برای قوانین بین‌المللی ارزشی قائل نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۲۲ تير ۱۴۰۳
سوال اینجاست که پس چرا سفارت انگلیس در تهران تعطیل نمی‌شود.
سوال اینجاست که پس چرا سفارت فرانسه در تهران تعطیل نمی‌شود.
سوال اینجاست که پس چرا سفارت آلمان در تهران تعطیل نمی‌شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۲۲ تير ۱۴۰۳
سیاست‌های مداخله‌جویانه آمریکا جنایتکار همچنان عامل بی‌ثباتی در جهان است.
سیاست‌های مداخله‌جویانه اروپا جنایتکار همچنان عامل بی‌ثباتی در جهان است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۲۲ تير ۱۴۰۳
برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی هیچ ارتباطی و ربطی به سه کشور انگلیس و فرانسه و آلمان ندارد و تاکنون هم نداشته است مذاکره با سه کشور انگلیس و فرانسه و آلمان اشتباه از سوی ایران بوده است.
آخرین اخبار