مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون حدود ۲۶۰ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های دولت به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شده است.

 میرهاشم موسوی در نشستی خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی امروز با بیش از ۴۶ میلیون نفر تحت پوشش سرو کار و دارد، اظهار کرد: اساسا کارکرد این سازمان در حوزه‌های مختلف به ویژه اقتصادی و اجتماعی است. در آغاز دولت سیزدهم یکی از توجهات ویژه به حل چالش‌های اساسی در حوزه‌های مختلف بود و یکی از این عرصه‌ها عرصه ناترازی‌ها در اقشار مختلف کشور است.

وی با بیان اینکه در ابتدای دولت سیزدهم، به میزان ۲۷ هزار میلیارد تومان مستمری و حقوق بازنشستگان را پرداخت می‌کردیم، گفت: پیش از این نیز، به دلیل ناترازی و کسری نقدینگی در پرداخت حقوق و مستمری، حدود ۱۰۶ هزار میلیارد تومان از سال ۹۲ تا پایان ۱۴۰۰ بدهی فقط به بانک رفاه ایجاد شده بود.

وی ادامه داد: خاطرم هست که برای پرداخت مستمری در اوایل استقرار دولت، حدود ۵۰۰۰ میلیارد تومان کسری نقدینگی برای پرداخت مستمری بازنشستگان داشتیم و به مرور این شرایط سخت‌تر شد. به مدد الهی و آرمان‌هایی که رییس جمهور در شاخص‌های کلان اقتصادی کشور دنبال می‌کرد، از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون، برای پرداخت حقوق و مستمری، ۵۵ هزار میلیارد تومان پرداخت می‌کنیم و یک ریال از نظام بانکی استقراض نکردیم. اساسا ما نیازی برای استقراض نداریم. استقراضی که برای انجام کار‌های روزمرگی اتفاق می‌افتاد، آینده‌سوزی و آینده‌خواری بود.

طلب۹۰ همتی تامین‌اجتماعی از حوزه کسب و کار

موسوی با بیان اینکه پرداخت ۶۵ هزار میلیارد تومانی هم داشتیم که با معوقه فروردین ماه برای بازنشستگان پرداخت شد، تصریح کرد: اقدام مهم دیگر دولت که همواره مورد مطالبه بازنشستگان بود بحث تادیه بدهی دولت به صندوق بوده است؛ همواره دولت‌ها یکی از بدهکاران بزرگ صندوق تامین اجتماعی برشمرده می‌شدند. از بخش‌های کسب و کاری هم بیش از ۹۰ هزار میلیارد تومان از حوزه کسب و کار طلب داریم.

دولت سیزدهم، یکی از خوش حساب‌ترین دولت‌ها برای پرداخت بدهی‌های سازمان

وی با تاکید بر اینکه یکی از بدهی‌های بزرگ به سازمان، بدهی دولت‌ها بود، یادآور شد: اراده دولت مردمی سیزدهم اراده بسیار بزرگی بود و می‌توان گفت یکی از خوش حساب‌ترین دولت‌ها طی دولت‌های مختلف برای سازمان تامین اجتماعی، دولت مردمی سیزدهم در تادیه بدهی‌هاست.

به گفته وی، از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون حدود ۲۶۰ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های دولت به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شده است و این موضوع ادامه دارد.

موسوی تصریح کرد: تقریبا تا آغاز دولت سیزدهم، کل بدهی‌های پرداختی همه دولت‌ها به سازمان حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان بود و فقط در دولت سیزدهم، با اراده رییس جمهور ۳.۵ برابر دولت‌های قبلی، پرداخت بدهی به تامین اجتماعی صورت گرفت و این بی‌سابقه‌ترین پرداختی بوده است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: علاوه بر این، کیفیت دارایی‌ها بسیار مهم بوده است. در دوره مدیریتی شهید رئیسی، شرکت‌هایی واگذار نشد که دفترچه قسط ما باشد؛ بلکه دارایی‌های واگذار شده، خوب بوده است. 

موسوی با اشاره به دیگر اقداماتی که منجر به پایداری صندوق تامین‌اجتماعی شد نیز، گفت: در کنار این تادیه بدهی، اتفاق بسیار مهم دیگری در راستای یکی از زیرمجموعه‌های سازمان تامین اجتماعی برای آینده‌سازی و پایداری سازمان تامین اجتماعی و شرکت‌های زیرمجموعه صورت گرفت و آن افزایش سرمایه کم‌نظیر در تاریخ نظام بانکی بود و آن، افزایش سرمایه بالغ بر ۶۲ هزار میلیارد تومانی را در بانک رفاه از قِبل این انتقال دارایی‌ها انجام دادیم. شاخص‌های بانک تغییر چشمگیری داشت.

ورود ۲.۷ میلیون بیمه‌شده جدید به تامین‌اجتماعی 

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در خصوص افزایش پوشش بیمه‌ای با استناد به اصل ۲۹ قانون اساسی نیز بیان کرد: تاکنون حدود ۲.۷ میلیون نفر بیمه شده جدید را وارد سازمان کردیم که بالغ بر یک میلیون نفر از آنها، بیمه شده اجباری و مابقی بیمه شده اختیاری هستند.

براساس اظهارات وی، بالغ بر ۸۰ هزار میلیارد تومان درآمد از قبل این پوشش بیمه‌ای جدید ایجاد شده و منجر به رشد قابل توجهی در حوزه درآمد‌های بیمه‌ای در سازمان تامین اجتماعی شده است.

موسوی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع بیمه بیکاری پرداخت و افزود: در یکی از بخش‌های بیمه بیکاری، در مصارف بیمه بیکاری، حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان صرفه جویی اتفاق افتاد. 

وی در ادامه با اشاره به تلاش دولت برای توسعه خدمات به بیمه‌شدگان به خدمت درمان در این سازمان اشاره کرد و یادآور شد: دو نوع خدمت درمانی در سازمان تامین اجتماعی داریم که یکی از آنها درمان مستقیم و بخش دوم درمان غیرمستقیم است. یکی از کار‌های بزرگی که در اقتضای تنگنا‌ها رقم خورد این بود که بخش درمان مستقیم را توسعه دادیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: در توسعه خدمات ملکی بیش از ۴۰ مرکز درمانی تخصصی و فوق تخصصی را در این دوره به بهره برداری رساندیم که بخشی از آنها موارد جدید و بخشی موارد جایگزین بودند که افتتاح بیمارستان لنگرود، توسعه بیمارستان بروجرد در شهرستان بروجرد، افتتاح بیمارستان در دزفول و توسعه بیمارستان شوشتر بخشی از آنهاست.

بازنشستگان نگران متناسب‌سازی حقوق‌ها و صدور احکام نباشند 

به گزارش ایسنا، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در بخش دیگری از این نشست با بیان اینکه اکنون سن صندوق دو سال جوان‌تر شده است، درخصوص متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان نیز توضیح داد: توجه به معیشت بازنشستگان یکی از دغدغه‌ها بوده است؛ مجلس نیز تاکیدی را در قانون برنامه هفتم و در قانون بودجه برای بازنشستگان در نظر گرفت. هفته قبل از انتخابات قانون برنامه هفتم ابلاغ شد و در این راستا دولت نیز مصوبه‌ای را درخصوص عملیاتی کردن متناسب سازی بازنشستگان و پرداخت سه میلیون تومانی برای متناسب سازی و کمک‌معیشت به بازنشستگان به صورت علی الحساب داشت.

وی ادامه داد: در این راستا باید به میزان ۱۲ هزار و ۶۰۰ میلیاردتومان تامین مالی صورت می‌گرفت تا این پرداخت شود. سازمان برنامه و بودجه برای بازنشستگان لشکری و کشوری تامین مالی را به سرعت انجام داد که این رقم پرداخت شد. همکاران ما حدود یک هفته تلاش شبانه روزی داشتند تا تامین مالی اتفاق بیفتد و سازمان برنامه و بودجه نیز از محل تبصره ۱۵، بخشی را به صورت اوراق تامین کرد.

موسوی با بیان اینکه همکاران توانستند این پرداختی را برای بازنشستگان انجام دهند، گفت: حتما احکام متناسب‌سازی براساس تکالیف و قانون برنامه و بودجه اجرایی خواهد شد. تکالیف قانونی است و بازنشستگان نگران نباشند.

برچسب ها: تامین اجتماعی ، بدهی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۱
در انتظار بررسی: ۱۳
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۲۳ تير ۱۴۰۳
روح پر فتوح رئیسی شاد همان سال اول ۱۴۰۰ همسان سازی را اجرا و سال آخر نیز مجددا برنامه هفتم توسعه متناسب سازی حقوق بازنشستگان را علی الحساب اجرا نمود حال منتظریم دولت جدید احکام را صادر نماید ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۲۳ تير ۱۴۰۳
لطفا درمورد احکام رتبه بندی که شامل معلمین بازنشسته اول مهر ۱۴۰۰ شده رسیدگی تا در حکم بازنشستگی درج شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۲۳ تير ۱۴۰۳
درآمدتون خوبه دارید از حدود ۱۵ میلیون نفر بیمه شده اصلی هر ماه حق بیمه می گیرید ، هلدینگ شستا رو هم که دارید و حتما دارایی های دیگه که من نمی دونم، یک حقوق (نخور و بمیر!) هم به بازنشسته ها می دید بقیه این همع پول رو چکار می کنید
اون وقت این بچه آمده می گه برای پرداخت حقوق نیاز به استقراض نداریم پولا رو کجا می برید
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته تامین اجتماعی
۱۳:۲۹ ۲۳ تير ۱۴۰۳
سازمان تامین اجتماعی اسلامشهر بیش از 6 ماه است که هزینه را که در بیمارستان امام زمان بابت عمل همسرم پرداخت کردم متأسفانه نمی دهد چرا؟ می گوید بیمارستان دولتی است و این در حالی است که بیمارستان امام زمان اسلامشهر خصوصی است و نه دولتی
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته تأمین اجتماعی
۱۳:۲۶ ۲۳ تير ۱۴۰۳
در سال 1401 حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی 38 درصدی افزایش یافته است و این در حالی است که معوقات 5 ماهه اول سال 1401 بنده از تامین اجتماعی طلب دارم هنوز هم به طور کامل پرداخت نکرده است و تاریخ 1402/02/23 بنده با مدارکی مستندات علیه تامین اجتماعی در دیوان عدالت اداری شکایت کردم. که متأسفانه تاکنون پاسخی در این مورد دریافت نکرده‌ام.
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته تأمین اجتماعی
۱۳:۲۳ ۲۳ تير ۱۴۰۳
سوال بنده این است که از اسفند ماه سال ۱۴۰۲ تاکنون شکایت و اعتراض بنده در مورد کم کردن حقوق و سایر مزایا در حکم بازنشستگی سالها ۱۳۹۹، ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در اسفند ماه سال ۱۴۰۲ به صورت غیر قانونی توسط شعبه مربوطه و یا سازمان تامین اجتماعی و مبلغ ۱۴,۳۱۰,۸۲۱ریال را از اسفند ماه سال ۱۴۰۲ تاکنون از فیش حقوق بنده کم می کند در رسانه ها مختلف چاپ شده است ولی اما پس چرا هیچ کسی هم تاکنون بررسی و رسیدگی نمی کند و کسی هم پاسخگو و جوابگو نیست. درخواست رسیدگی دارم. کدملی: ۱۵۳۱۴۳۹۹۰۱
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته تأمین اجتماعی
۱۳:۱۳ ۲۳ تير ۱۴۰۳
بنده هر سال فقط به خاطر پرداخت پرداخت نکردن افزایش تفاوت معوقات و... بیش از 2 الی 3 میلیون تومانی هزینه می کنم چون به خاطر در این مورد بنده هر سال شکایت و اعتراض می کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۲۳ تير ۱۴۰۳
قانون و عدالت را در مورد پرداخت وام بازنشستگان تامین اجتماعی رعایت کنید و این در حالی است که متأسفانه هنوز هم وام های 2 ، 5، 7، 10، 12، 15، 20 و 30 میلیونی را به برخی بازنشستگان تامین اجتماعی نداده اند چرا؟ ثبت‌نام وام قرض‌الحسنه 30 میلیونی بازنشستگان غلط و اشتباه است سازمان تأمین‌اجتماعی وام قرض‌الحسنه 30 میلیونی را بدون ثبت نام باید به حساب همه بازنشستگان تامین اجتماعی واریز کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۲۳ تير ۱۴۰۳
در مورد ثبت‌نام وام ۳۰میلیون تومانی بازنشستگان تامین اجتماعی قانون و عدالت را رعایت کنید
پس بقیه بازنشستگان سایر استان ها وشهرستانی ها آ دم نیستد این چه قانون و چه عدالت است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۲۳ تير ۱۴۰۳
ماجرای همسان‌سازی بازنشستگان تامین اجتماعی به کجا رسید! همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی چه زمانی انجام می‌شود؟ فوری؛ همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بانک رفاه کی واریز می‌شود؟ 3 ماه و 23 روز است از سال 1403 گذشت که متأسفانه هنوز هم تکلیف همسان‌ سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی مخشص، معلوم و روشن نیست چرا؟!
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته تأمین اجتماعی
۱۳:۰۷ ۲۳ تير ۱۴۰۳
دزدی به طور علنی و آشکار از حقوق و مزایا بنده توسط شعبه مربوطه تامین اجتماعی و هم سازمان تامین اجتماعی و در سایه سکوت دولت، مسئولان، نمایندگان مجلس و... شرم آور و تاسف بار است.
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته تأمین اجتماعی
۱۳:۰۵ ۲۳ تير ۱۴۰۳
جناب آقای میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی
حکم سالیانه بنده سال 1401 و هم 1402در اسفند ماه سال 1402 به صورت غیر قانونی تغییری کردن چرا؟ سازمان تامین اجتماعی شعبه سبزدشت بهارستان جاده تهران ساوه در اسفند ماه سال 1402 به صورت غیر قانونی حقوق و مزایا بنده را در حکم سال 1401 و هم حکم سال 1402 کم کرده است چرا؟
از شما تقاضای رسیدگی دارم.
کد ملی: 1531439901
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته تأمین اجتماعی
۱۳:۱۴ ۲۳ تير ۱۴۰۳
بنده هر سال فقط به خاطر پرداخت نکردن افزایش تفاوت معوقات و... بیش از 2 الی 3 میلیون تومانی هزینه می کنم چون به خاطر در این مورد بنده هر سال شکایت و اعتراض می کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۲۳ تير ۱۴۰۳
نرخ تورم بیش از ۶۰ درصدی است سوال اینجاست که پس چرا حقوق کارمندان و به ویژه بازنشستگان تامین اجتماعی فقط ۲۰ درصد افزایش یافته است.
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته تامین اجتماعی از نسیم شهر بهارستان
۱۳:۰۴ ۲۳ تير ۱۴۰۳
سوال اینجاست که بنده هم از اسفند ماه سال 1395 تاکنون بازنشسته تامین اجتماعی هستم پس چرا به بنده وام نمی دهند.
بازنشسته تامین اجتماعی از نسیم شهر بهارستان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۲۳ تير ۱۴۰۳
سلام به فیش حقوقی تیرماه که چیزی اضافه نشده که هی خبر منتشر میکنید
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته تأمین اجتماعی
۱۲:۵۹ ۲۳ تير ۱۴۰۳
بیش از 3 ماه و 23 روز است که شکایت و اعتراض علیه شعبه مربوطه تامین اجتماعی در سامانه تخلفات اداری سازمان تامین اجتماعی ثبت کردم ولی اما متأسفانه هیچ خبری پیگیری، بررسی و رسیدگی نیست چرا؟
دزدی به طور علنی و آشکار از حقوق و مزایا بنده توسط شعبه مربوطه تامین اجتماعی و هم سازمان تامین اجتماعی و در سایه سکوت دولت، مسئولان، نمایندگان مجلس و... شرم آور و تاسف بار است.
درخواست رسیدگی دارم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۲۳ تير ۱۴۰۳
۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
سوال اینجاست که آیا شعبه تأمین اجتماعی مربوطه می تواند که بدون رأی کمیسیون حقوق و مزایا بازنشستگان را کم کند.‌

کارشناس بیمه
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
تنها در صورتی که سابقه شما نسبت به گذشته کمتر شده باشد، تامین اجتماعی حکم بازنشستگی جدید بزند و مستمری شما را اصلاح کند، این امکان وجود دارد.
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته تأمین اجتماعی
۱۳:۱۰ ۲۳ تير ۱۴۰۳
و این در حالی است که شهریور ماه سال ۱۴۰۱ با رآی دیوان عدالت اداری ۱۰ ماه هم سابقه در حکم بازنشستگی بنده اضافه کردن
Iran (Islamic Republic of)
اعتراض
۱۲:۵۸ ۲۳ تير ۱۴۰۳
قرار بود مبلغ 6 میلیون و 600 هزار تومان به بازنشستگان تامین اجتماعی پرداخت شود و نه 3 میلیون تومان
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته تأمین اجتماعی
۱۲:۵۵ ۲۳ تير ۱۴۰۳
سازمان تامین اجتماعی و در سایه سکوت دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس و... به طور علنی و آشکار از حقوق و مزایا بنده را هر سال دزدی می کند
آخرین اخبار