برنامه جهانی غذا اعلام کرد نیازمند ۶۰۰ میلیون دلار کمک بشردوستانه برای افغانستان است.

نیاز ۶۰۰ میلیون دلاری سازمان ملل متحد برای کمک‌ به افغانستان در شش ماه آینده

برنامه جهانی غذا اعلام کرده است که برای پیش‌برد فعالیت‌هایش در افغانستان با «بحران گسترده بودجه» مواجه است و در ۶ ماه آینده به ۶۰۰ میلیون دلار نیاز دارد.

برنامه جهانی غذا در خبرنامه خود آورده است که رفع آسیب‌های ناشی از سیلاب‌های ویران‌گر اخیر در بیش از ۱۰ ولایت افغانستان، نیازمند کمک‌های اضطراری بیش‌تر است.

خبرنامه این سازمان می افزاید: «برنامه جهانی غذا در حالی که با بحران گسترده بودجه مواجه است، اما از منابع موجود خود برای پاسخگویی به وضعیت اضطراری استفاده می‌کند».

برنامه جهانی غذا همچنین گفته است که در حال حاضر «ماهانه» به ۱۲۵هزار آسیب‌دیده از سیلاب‌ها بسته‌های موادغذایی توزیع می‌کند.

این سازمان گفته است که کمک‌ها بیش‌تر در ولایت‌های بغلان، فاریاب، غور، کنر، لغمان و ننگرھار یعنی ولایت‌هایی که بیش‌ترین آسیب را از سیل‌های اخیر دیده‌اند توزیع می‌شود.

برنامه جهانی غذا تأکید می کند برای این‌که خانواده‌های آسیب‌دیده به حالت عادی برگردند و سر پای خود بایستند به سرمایه‌گذاری‌‌های درازمدت نیاز است.

گفتنی است که در سه ماه گذشته در چندین ولایت افغانستان با جاری شدن سیلاب‌های مرگ‌بار علاوه بر تلفات جانی خسارت مالی بسیار زیادی به شهروندان وارد کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.