حجت السلام حسینی گفت: آمار‌های موجود در حوزه پرونده‌های کیفری نشان می‌دهد بیشترین فراوانی، مربوط به جرایمی همچون توهین، تهدید، ضرب و جرح، نزاع دسته جمعی و تخریب است.

حجت الاسلام سیدحسین حسینی در نخستین جلسه شورای پیشگیری از جرم استان در سال جاری گفت: مسایل اقتصادی ریشه بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی و اختلافات فردی منشأ تشکیل خیلی از پرونده‌ها در دستگاه قضایی است.

رئیس کل دادگستری کردستان بر ضرورت فرهنگ سازی توسط آموزش و پرورش در مدارس و اماکن آموزشی در حوزه کنترل خشم تاکید و اضافه کرد: صداوسیما و رسانه‌ها باید با تولید برنامه‌های متنوع در حوزه پیشگیری و آموزشی در این خصوص برای کاهش میزان جرایم کمک کنند.

وی بر ضرورت ایجاد مجتمع شوق زندگی در استان تاکید کرد و گفت: این مجتمع در راستای مدیریت آسیب‌های اجتماعی و حمایت از اقشار آسیب پذیر شامل کودکان کار، کودکان خیابانی، خانواده‌های بی سرپرست و بدسرپرست در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش موثری را ایفا خواهد کرد.

توهین و تهدید، بیشترین جرایم پرونده‌های کیفری در کردستان

رئیس کل دادگستری کردستان گریزی به آمار مراجعه افراد به پزشکی قانونی در سال گذشته زد و افزود: در خصوص نزاع ۱۱ هزار و ۹۱۵ مورد، همسر آزاری هزار و ۳۳۵ مورد و کودک آزاری ۲۳ مورد به پزشکی قانونی استان مراجعه شد.

در این جلسه اعضا مربوطه نقطه نظرات، دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود در خصوص راهکار‌های پیشگیری از خشونت در جامعه را بیان کردند و مصوباتی به تصویب رئیس شورای پیشگیری از جرم استان رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.