رئیس اداره امور صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس گفت: اکنون ۴ صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات با مجوز سازمان بورس در حال فعالیت هستند.

سیاوش پرویزی نژاد رئیس اداره امور صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در حال حاضر ۴ صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات با مجوز سازمان بورس در حال فعالیت هستند.

این مقام مسئول در خصوص ارزش گذاری خالص این نوع صندوق‌ها بیان کرد: مدیران صندوق‌های سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات موظفند ارزش خالص واحد‌های سرمایه‌گذاری صندوق را در مقاطع شش ماهه و سالانه از طریق ارزش‌گذاری دارایی‌های غیرمنقول موجود در پرتفوی صندوق توسط هیئت کارشناسان، محاسبه و در اختیار عموم قرار دهند.

گفتنی است که صندوق املاک و مستغلات (REIT) عملاً نوعی سرمایه‌گذاری خرد در حوزه املاک و مستغلات توسط مردم محسوب می شود به این صورت که افراد می‌توانند به جای خرید یک واحد کامل ملک، اعم از مسکونی، تجاری یا اداری نسبت به خرید بخش کوچکی از یک ملک با سرمایه‌گذاری‌های خرد خود اقدام نمایند.

اولین صندوق املاک و مستغلات ۲۶ مهر ۱۴۰۱ در فرابورس ایران پذیره‌نویسی شد که با وجود مهلت آن تا دهم آبان‌، کل واحدهای عرضه شده آن به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال در نخستین روز از سوی متقاضیان خریداری شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار