روزنامه وال استریت ژورنال بامداد پنجشنبه گزارش داد که دولت بایدن بمب‌های سنگین به وزن ۵۰۰ پوند (۲۲۷ کیلوگرم) در اختیار رژیم صهیونیستی قرار خواهد داد.

وال استریت ژورنال به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، ارسال بمب‌های سنگین به وزن ۵۰۰ پوند به رژیم صهیونیستی را تائید کرده است.

بر اساس این گزارش، بمب‌های آمریکایی در مرحله حمل و نقل هستند و انتظار می‌رود در هفته‌های آینده به فلسطین اشغالی برسند.

در همین رابطه یک مقام آمریکایی به الجزیره، گفت: نگرانی‌های ما مربوط به بمب‌های ۵۰۰ پوندی نیست و محموله‌های آنها به (رژیم) اسرائیل مثل همیشه از سر گرفته می‌شود.

وی افزود: واشنگتن نگرانی خود را در مورد استفاده از بمب‌های ۲ هزار پوندی (۹۰۸ کیلوگرمی) قبل از عملیات رفح در جنوب نوار غزه ابراز کرد.

آمریکا در اوایل ماه مه ارسال محموله تسلیحاتی به اسرائیل را که شامل بمب‌های ۲ هزار پوندی بود، متوقف کرد. این محموله به این منظور متوقف شد تا رژیم صهیونیستی تحت فشار قرار گیرد و حمله نظامی گسترده به رفح را انجام ندهد.

پس از آنکه یک درگیری بین بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و دولت جو بایدن بر سر کاهش سرعت تحویل سلاح به تل آویو شکل گرفت، اواخر ماه گذشته دو طرف مدعی شدند که پیشرفت‌هایی در جهت حل شکاف بر سر محموله‌های تسلیحاتی داشته‌اند.

عملیات مقاومت فلسطین در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) که به عملیات «طوفان الاقصی» معروف است، ضعف و ناتوانی ارتش رژیم صهیونیستی را بیش از پیش آشکار کرده است.

این در حالی است که با گذشت بیش از ۹ ماه از آغاز تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهاد‌های امدادرسان و تحمیل قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اشغالگر این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۹ ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

برچسب ها: اسرائیل ، آمریکا ، غزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار