فیلم سینمایی «بی پی ام بند» زندگی کف خیابانی را به چالش می‌کشد، زندگی که شاید هزاران نفر در طول روز از کنار آن بی‌تفاوت گذر می‌کنند.

فیلم سینمایی «بی پی ام بند» در ژانر اجتماعی به کارگردانی فرناز امینی و تهیه کنندگی شیما جبرئیلی پور است که بازیگران برجسته و سرشناسی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند. علی انصاریان، فریبا متخصص، کامران تفتی، بهاره رهنما، آشا محرابی، رضا توکلی و سهند جاهدی گروه بازیگران این فیلم سینمایی را تشکیل داده‌اند.

مهسان فراست منتقد سینما و تئاتر درباره این فیلم گفت: معتقد هستم فیلم سینمایی بی پی ام بند زندگی کف خیابانی را به چالش می‌کشد که شاید هزاران نفر در طول روز از کنار آن بی تفاوت گذر می‌کنند. در این فیلم دیالوگ‌های بسیار سنگین، تماشگر را یاد فیلم های داش آکل یا قیصر می‌اندازد؛ ولی خانم فرناز امینی کارگردان این اثر سینمایی با زیرکی تمام موضوع کلیشه ای معرفت را با دیالوگ های سنگین کف خیابانی به دید نمایش گذاشته است.

وی ادامه داد: دیالوگ‌هایی ‌که در فیلم است، ببینده را وادار به تفکر می‌کند، درد را احساس می‌کند و همراه دیالوگ‌ها اشک می‌ریزد. همچنین معتقدم فیلم سینمایی بی پی ام بند انتخاب درستی است که درد بی پدری و بی‌مادری را به تصویر کشیده است که این درد جبران ناپذیر است.

وی افزود: فرناز امینی کارگردان فیلم سینمایی بی پی ام بند به عمق جامعه افرادی که پدر و مادر ندارند پی برده است و ریشه و واقعیت زندگی آنها را لمس کرده و سپس به تصویر کشیده است.

فراست منتقد سینما و تئاتر بیان کرد: همچنین انتخاب خانم فریبا متخصص بازیگر شاخص کشورمان مقابل نقش پوریا یعنی مرحوم علی انصاریان یکی از بهترین سکانس‌های این فیلم سینمایی است که هیچ کسی دیگری نمی‌توانست با این توانمندی خوب در این اثر هنرنمایی کند.

وی تاکید کرد: فیلم سینمایی بی پی ام بند، درد دارد، حرف دارد، عشق دارد و معتقدم با وجود تمام بی مهری‌ها، در حق این فیلم جفا شد این فیلم در جشنواره فیلم فجر چهلم می‌توانست خیلی حرف‌ها برای گفتن داشته باشد. جفای بدتر به فیلم این است که بی پی ام بند باید اکران عمومی سینماها را در دست می‌گرفت که بازی هنرمندان به رخ دیگر فیلم ها که معنا و مفهوم ندارند کشیده شود.

وی در پایان گفت: در آخر باید بگویم که کامران تفتی در نقش مهران‌ برای پوریا‌ در نقش مرحوم علی انصاریان سنگ تمام گذاشت. روح بزرگ علی انصاریان شاد. سپاس از سرکار خانم فرناز امینی کارگردان این فیلم بسیار متفکرانه. همچنین باید بگویم این فیلم تقدیم به مادر علی انصاریان شد.

شایان ذکر است علی انصاریان فوتبالیست، مجری تلویزیون و بازیگر کشورمان متولد ۱۳۵۶ بود که سرانجام در سال ۱۳۹۹ دو هفته پس از بستری شدن در بیمارستان فرهیختگان تهران بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ درگذشت.

خبرنگار: زهرا بالاور 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار