پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: به نظرم بازگشت بیرانوند معقول و منطقی نیست و این قضیه لوث می‌شود.

ابراهیم اسدی پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در گفت و گو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان  درباره انتخاب گاریدو به عنوان سرمربی سرخپوشان اظهار کرد: ان شا الله گاریدو بتواند جزو مربیان خارجی مثل برانکو باشد که شرایط پرسپولیس را طوری مهیاکند که این تیم همان شرایط قبلی خودش را داشته باشد. حالا درست است مبحث نقل و انتقالات  مهم هست، اما تصمیم گیرنده سرمربی اسپانیایی است و بازیکنان باید خودشان را با برنامه تاکنیکی مربی وفق بدهند و شرایطی را برای تیم فراهم کنند که خواسته هواداران برآورده شود.

او افزود: خیلی از بازیکنان پرسپولیس قراردادشان تمام شده است. مسئولان پرسپولیس در پست‌های تخصصی و نفراتی  که سرمربی تیم می‌خواهد را باید جذب کرده و از لحاظ مالی هم بتوانند بازیکنان را تامین کنند که مسائل حاشیه‌ای برای تیم به وجود نیاید. متاسفانه در یک ماه اخیر شاهد بودیم که فضای مجازی و رسانه‌های گروهی باعث شدند که برای پرسپولیس حاشیه‌هایی ایجاد شود که مسائل باشگاه هم زیر سوال برود و کادر باشگاه هم  درگیر این حواشی هست. حتی اقدامات درویش هم زیر سوال رفته است. ان شا الله بتوانند بستری را فراهم کنند تا تیم پرسپولیس به موفقیت برسد.

اسدی تصریح کرد:  امسال مسابقات  جام باشگاه‌های آسیا هم پیش رو داریم و پرسپولیسی‌ها  کاری کنند که بتوانند در این رقابت‌ها عرض اندام کنند، چون ما شاهد هستیم که تیم‌های عربی خوب بسته می‌شوند و تیم‌های آسیای شرقی مثل کره جنوبی و ژاپن تا فینال هم می‌آیند، اما این تیم‌های عربی هستند که نتیجه می‌گیرند و همیشه نتیجه گرا هستند. به نظرم باید گاریدو را آگاه کنند که شرایط و جو ایران چطور هست و چه مسائل حاشیه‌ای دارد. ان شا الله پرسپولیس موفق باشد و ما شاهد این باشیم که  در لیگ برترو  جام باشگاه‌های آسیا بدرخشد.

پیشکسوت پرسپولیس درباره اینکه مهدی ترابی، دانیال اسماعیلی فر، علیرضا بیرانوند  از سرخپوشان جدا شدند و حتی احتمال جدایی عبدالکریم حسن هم وجود دارد، گفت: من فکر می‌کنم این موضوع طبیعی است که بازیکن قراردادش تمام می‌شود و می‌رود. عرق و تعصب به تیم  مثل قدیم نیست  و اکنون بازیکنان آگاه هستند. مهدی ترابی و علیرضا بیرانوند و بقیه بازیکنان باید بدانند که در چه تیمی بازی می‌کردند. پرسپولیس تیم بزرگی هست و خیلی از  بازیکنان که می‌آیند باید  این نگرش داشته باشند که در باشگاه بزرگی دارند بازی می‌کنند. حالا بازیکنانی که چندین سال است قهرمانی‌هایی برای باشگاه پرسپولیس کسب کردند به صورتی جدا شوند که خوب باشد نه اینکه بخواهند کینه، نفرت و حسرتی به جا بگذارند که بعدا پشیمان شوند. بازیکنی مثل سید جلال حسینی در تیم‌هایی مثل سپاهان، سایپا، ملوان و نفت تهران بوده است، اما در نهایت در باشگاه پرسپولیس از دنیای فوتبال خداحافظی کرد. بازیکنان با باشگاه پرسپولیس تعامل می‌کنند تا به خوبی از این تیم جدا شوند نه اینکه مسائل حاشیه‌ای به وجود آورند. متاسفانه شرایطی فراهم شده که جدایی این بازیکنان باعث شده که بین هواداران بازتاب خوبی نداشته باشد. ان شا الله هر جا که هستند موفق باشند.

او ادامه داد: البته بازیکنان  به خاطر شرایط مال شان حق دارند که بخواهند از پرسپولیس جدا شوند، اما به نظرم باید با باشگاه پرسپولیس تعامل داشته باشند، چون در این باشگاه نباید شاهد چنین مسائلی باشیم. به طور طبیعی باشگاه پرسپولیس باید پله به پله سکو‌های موفقیت را طی کند و بازیکنانی که از پرسپولیس  جدا می‌شوند و به تیم‌های دیگری می‌روند دوباره سر از پرسپولیس در می‌آورند.

اسدی درباره اینکه به نظر می‌رسد علیرضا بیرانوند از فسخ قراردادش پشیمان شده و می‌خواهد به پرسپولیس برگردد، گفت: به نظرم بازگشت بیرانوند معقول و منطقی نیست و این قضیه لوث می‌شود. پیشکسوتان پشتوانه باشگاه پرسپولیس هستند و اینکه بازیکنان قدیمی  چندین سال در پرسپولیس و تیم ملی بودند، اما این مسائل حاشیه‌ای را نداشتند. به طور طبیعی برگشتن بیرانوند به پرسپولیس قضیه را لوث می‌کند، چون بار دوم و سومش است که این کار را انجام می‌دهد. آقای بیرانوند! اگر قلب و دلت با پرسپولیس است دیگر مبحث مالی کنار می‌رود. وقتی شما مباحث مالی را مطرح می‌کنید طبیعتا خیلی‌ها علیه شما موضع می‌گیرند. من نه انتقاد و نه پیشنهادی می‌کنم. وقتی این شرایط به وجود می‌آید خیلی از فوتبالیست ها، تماشاگران و کسانی که فوتبال را آگاه هستند و متوجه می‌شوند دیدشان نسبت به فوتبال فرق کرده است و مثل قدیم نیست. خیلی از افراد هستند که عشق به پرسپولیس را دارند و تعصب و عرق این تیم را به رخ می‌کشند و هنوز هم اثبات کردند که طرفدار پرسپولیس هستند. به هر حال وجهه  شخصیتی بیرانوند باید خیلی بالاتر باشد که بخواهد از پرسپولیس برود و باید ببینیم که  او پل‌های پشت سرش را خراب کرده یا نکرده است.

پیشکسوت پرسپولیس گفت: بازیکنانی که می‌خواهند به پرسپولیس برگردند باید پل‌های پشت خود را خراب نکنند و بتوانند  شخصیت خود را کماکان حفظ کنند. به هر حال می‌گویند یک بازیکن در ابتدا باید اخلاق و شخصیت خوبی داشته باشد تا بازیکن بزرگی شود. این اخلاق و شخصیت است که بازیکن را احیا می‌کند و بستر را فراهم می‌کند تا در باشگاه بزرگ پرسپولیس بازی کند.

او درباره اینکه تیم پرسپولیس باید در چه پست‌هایی بازیکن بگیرد، گفت: ما  به یک هافبک نفوذی، هافبک دفاعی، فوروارد نیاز داریم. ما هافبک‌های قدرتمند و فنی می‌خواهیم که از لحاظ جنگندگی، کار گروهی و کار تیمی و تکنیکی به صورتی باشند که بتوانند وینگر‌ها و مهاجمان را تغذیه کنند. من زیاد به مسائل حاشیه‌ای دقت نکردم و موضع نگرفتم، اما باشگاه به گاریدو اطلاع رسانی می‌کند که در چه پست‌هایی نیاز به بازیکن داریم. همچنین پرسپولیس باید بازیکنان بزرگ بگیرد و از نفراتی که رفتند بالاتر و یک سرو گردن بهتر از آنها باشند.

اسدی درباره اینکه پیشنهادات نجومی به بازیکنان داده می‌شود و آیا کیفیت لیگ ما آن قدر بالا است که رقم‌های بالایی جابه جا می‌شود، گفت: وقتی که مبحث قهرمانی مطرح می‌شود طبیعتا مسائل مالی هم اهمیت پیدا می‌کند. سیاست درویش  مدیرعامل باشگاه باید به صورتی باشد که بتواند با بازیکنان تعامل کند. من یادم می‌آید که موقعی که می‌خواستم به پرسپولیس بیایم، عابدینی بازیکنان را به صورت انفرادی به داخل اتاق می‌برد و می‌گفت قیمت فلان بازیکن آن قدر است و بیشتر از ۲۰ درصد نمی‌توانیم به قرارداد‌ها اضافه کنیم. نوع و نحوه صحبت کردن با بازیکنان  در زمان بستن قرارداد هم  خیلی مهم است و مدیریت بتواند با اقتدار این کار را انجام بدهد و این بازیکنان را نگه دارد تا پرسپولیس ستون و شاکله خود را حفظ کند. به نظرم پرسپولیس قیمتی دارد که نمی‌شود مبالغی برایش تعیین کرد.

خبرنگار: مریم طایفه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار