رئیس شورای حفاظت آزمون سراسری گفت: بیش از هزار و ۷۰۰ حوزه آزمون سراسری به دستگاه آشکارساز مجهز شده‌اند.

علی صدر، معاون آزمون‌های سازمان سنجش با حضور در برنامه تهران ۲۰ گفت:آزمون سراسری ۱۴۰۳ پنجشنبه در دو نوبت صبح (گروه آزمایشی ریاضی و علوم انسانی) و بعد از ظهر(زبان‌های خارجه و هنر) برگزار می‌شود. همچنین صبح روز جمعه حدود ۵۰۰ هزار نفر در گروه آزمایشی علوم تجربی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

وی با بیان این که ساعت ۸ صبح فرایند آزمون شروع می‌شود؛ افزود: درب حوزه‌های امتحانی راس ساعت۷:۳۰ بسته خواهد شد از این رو داوطلبان یک ساعت زودتر در حوزه‌های امتحانی خود حضور داشته باشند.

صدر گفت:بزرگ‌ترین داوطلب کنکور سراسری متولد ۱۳۲۲ و جوان‌ترین ۱۳ سال سن دارد.

او ادامه داد:بسیاری از گروه ها و کانال‌های متخلف شناسایی و بسته شده است. همچنین در آزمون‌ها متصدی کنکور دستگاه‌های سیگنال یاب دارند و هیچ داوطلبی نمی‌تواند وسایل الکترونیکی را  برای تقلب وارد حوزه کنند.

وی با بیان اینکه داوطلبان در روز آزمون حتما مدارک شناسایی را باید به همراه داشته باشند؛ افزود: داوطلبان باید کارت آزمون را پرینت بگیرند و  در دست داشته باشند.

صدر گفت: داوطلبانی که نمی‌خواهند از سهمیه منطقه‌ای خود استفاده کنند و مایل به استفاده سهمیه ایثارگری هستند تا ۲۲ تیر فرصت دارند در قسمت اطلاعات کد رهگیری مربوط به ارگان مربوطه را وارد کرده و از سهمیه ایثارگری بهرمند شوند.

دستگیری۱۱۴ کلاهبردار کنکور سراسری

همچنین محمد حسین حاجیلو، رئیس شورای حفاظت آزمون سراسری در ارتباطی تلفنی با این برنامه گفت: ۱۱۴ فرد متخلف در آزمون سراسری شناسایی شده‌اند.

وی افزود: بیش از هزار و ۷۰۰ حوزه آزمون به دستگاه آشکار ساز مجهز شده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار