مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم از اجرای طرح توزیع ظروف گیاهی در میان هیئات مذهبی با آغاز ایام محرم خبر داد.

سید عبدالله میرابراهیمی امروز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح توزیع ظروف گیاهی به هیئات مذهبی قم برای پنجمین سال متوالی، اظهار کرد: تلاش داریم با نگاه زیست‌محیطی و سلامت شهروندان، بحث جایگزینی ظروف گیاهی به‌جای ظروف پلیمری را فرهنگ‌سازی کنیم.

وی با بیان اینکه باگذشت زمان و استفاده بی‌رویه از ظروف پلاستیکی به‌ویژه در ایام محرم مشکلاتی در زمینه مدیریت این ظروف در طبیعت و رهاسازی آنها ایجادشده بود، گفت: بین ۳۵۰ تا ۵۰۰ سال طول می‌کشد تا ظروف پلاستیکی در طبیعت تجزیه شود و ازاین‌رو آلودگی‌هایی را در محیط به وجود می‌آورند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم، فرهنگ‌سازی در هیئات را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: هیئات از جایگاه فرهنگی مهمی در جامعه برخوردارند و به همین خاطر سعی داریم از این بستر برای آگاه‌سازی جامعه برای حرکت به سمت استفاده از جایگزین‌های ظروف پلیمری استفاده کنیم.

وی با تأکید بر اینکه تلاش داریم با نگاه زیست‌محیطی و سلامت شهروندان بحث جایگزینی ظروف گیاهی به‌جای ظروف پلیمری را فرهنگ‌سازی کنیم، عنوان کرد: باتوجه‌به اینکه حجم استفاده از ظروف پلیمری در ایام محرم به‌شدت افزایش می‌یابد، این طرح همچون سال‌های گذشته در دستور کار قرار گرفته تا کمترین مشکل زیست‌محیطی و بهداشتی را برای شهروندان داشته باشیم.

میر ابراهیمی گفت: در سال‌های گذشته روال کار این سازمان به این‌گونه بود که به هیئاتی که به دنبال جایگزین‌کردن ظروف گیاهی به‌جای پلیمری بودند بخشی از هزینه این ظروف پرداخت می‌شد که استقبال خوبی نیز صورت گرفت.

وی تصریح کرد: البته باتوجه‌به قیمت‌های بالای ظروف گیاهی نیاز به حمایت‌هایی در این زمینه وجود دارد تا برای هیئات قیمت تمام‌شده معقول باشد و تلاش کردیم مابه‌التفاوت قیمت ظروف پلیمری و گیاهی را جبران کنیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم اضافه کرد: در سال‌های گذشته روال کار این سازمان به این‌گونه بود که به هیئاتی که به دنبال جایگزین‌کردن ظروف گیاهی به‌جای پلیمری باشند بخشی از هزینه این ظروف پرداخت می‌شد که استقبال خوبی نیز صورت گرفت.

میر ابراهیمی در پایان ابراز امیدواری کرد که بخشی از نذورات ایام محرم برای حفظ محیط‌زیست خرج و هزینه شود و اجازه ندهیم محیط‌زیست آسیب ببیند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار