مدیرعامل شرکت توانیر گفت: امروز با توجه به گرمای هوا، ثبت نصاب جدیدی را در تقاضای برق پیش‌بینی می‌کنیم، البته شبکه برق در حالت پایدار در حال بهره‌برداری است.

مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت توانیر در خبر ۱۴ از شبکه خبر گفت: روز گذشته نصاب جدید را در نیاز مصرف برق تجربه کردیم و به عدد ۷۷ هزار و ۱۵۵ مگاوات رسیدیم. امروز هم با توجه به گرمای هوا پیش بینی ما این است که نصاب جدیدی در این خصوص داشته باشیم. 

او افزود: پیامک روز گذشته به منظور همراهی مشترکان در مدیریت مصرف بود تا در ساعات اوج مصرف از ساعت ۱۳ تا ۱۸ از وسایل برقی پرمصرف استفاده نکنند. مناطق عادی از کولر روی دور کند استفاده کنند و در مناطق گرمسیر هم کولر‌های گازی روی دمای رفاه ۲۴ درجه تنظیم شود. به ازای هر یک درجه افزایش دمای کولر‌هایی که کاهش پیدا می‌کند ۳ درصد از مصرف برق آنها کاهش پیدا می کند که در تأمین پایدار برق موثر خواهد بود. با کاهش مصرف هموطنان امکان بهره مندی از پاداش‌های در نظر گرفته شده را خواهند داشت.

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: اگر دمای کولر‌های گازی برای مثال از ۱۷ درجه به ۲۴ یا ۲۵ درجه تغییر پیدا کند، شاهد ۲۰ درصد کاهش مصرف برق خواهیم بود. شرایط تأمین برق در حال حاضر پایدار است و شبکه سراسری به شکل پایدار بهره برداری می شود.

او در خصوص مدیریت مصرف برق در ادارات گفت: ادارات به کنتور‌های هوشمند مجهز شده اند و شاهد ۱۲۰۰ مگاوات صرفه جویی در بخش اداری هستیم. در بخش تجاری مراکز تجاری بزرگ در صورتی که دارای مولد هستند، از مولد‌های خود در ساعات اوج مصرف برق استفاده کنند و آنها را در مدار شبکه قرار دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار