نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از زمینه‌های آتش سوزی جنگل‌های زاگرس، آفت زدگی درختان بلوط است.

جهانبخش قلاوند نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی می‌گوید: علاوه بر خسارت های ناشی از آتش سوزی چندین سال است که ۱۱ استان زاگرس نشین دچار آفت پروانه جوانه خوار یا برگ خوار شده اند، چاره جویی برای دفع و رفع این آفت بسیار ضروری تر است‌ چرا که خشک شدن درختان بلوط در اثر آفت زدگی، یکی از زمینه های آتش سوزی است.

او افزود: از ابتدای سال تاکنون ۹۴ مورد حادثه آتش سوزی رخ داده که به ۹۲۶ هکتار از مراتع و جنگل های زاگرس خسارت وارد کرده است.

به گفته آقای قلاوند آتش سوزی هایی که در «کبیرکوه» و در حوزه جنگلی پل دختر اتفاق افتاد بعضا تا ۲۳ روز به طول انجامیده؛ همچنین چندین مرتبه جنگل های شمال شهرستان اندیمشک دچار آتش سوزی شده اند.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در ۴ روز گذشته شمال شهرستان، چاوونی و چناره دچار آتش سوزی گردید که با حضور مردم تا حدود زیادی از گسترش آتش جلوگیری شد و در نهایت بعد از گذشت ۴ روز ادامه داشتن آتش سوزی با تلاش مردم، مدیران استان، فرماندار شهرستان، مدیریت بحران استان و مدیران کل منابع طبیعی محیط زیست و استانداری با حضور بالگرد آبپاش آتش خاموش شد.

این مقام مسئول یادآور شد: لازم است این موضوع در کمیسیون کشاورزی و در سطح مجلس و دولت پیگیری شود. احداث پایگاه های مهار حریق و حفاظت از منابع جنگلی و طبیعی و همچنین تجهیز و تامین نیروی انسانی مورد نیاز، تامین بالگرد مستقر در استان (که در حال حاضر فاقد آن هستیم) مسائل مهم این حوزه هستند.

او ابراز امیدواری کرد که بتواند گام های موثری برای صیانت از جنگل های ارزشمند زاگرس برداشته شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.