ذخایر استراتژیک کالا‌های اساسی استان همدان در وضعیت عالی و قیمت‌ها در سه ماهه نخست امسال ثبات نسبی داشته و در برخی اقلام هم روند کاهشی گزارش شده است.

استاندار همدان در کارگروه مشترک آرد و نان و ستاد تنظیم بازار استان با تاکید بر تأمین نیاز‌های هیئت‌های مذهبی در روز‌های پیش رو گفت: همراه با عزاداران حسینی شرایط را برای ادای نذورات مردمی فراهم کرده ایم.

علیرضا قاسمی فرزاد ثبات نسبی قیمت‌ها و تعادل در بازار را محصول تأمین کالا‌های اساسی در استان برشمرد و افزود: هیچ کم و کسری در بازار نداریم.

او همچنین با بررسی گزارشی مبنی بر تغییر ساعت کار نانوایی‌ها گفت: وقتی ساعت کاری ما از ۶ صبح آغاز می‌شود باید نان به موقع به دست مردم برسد:

استاندار همدان از مسئولان خواست به همه نانوایی‌ها ابلاغ کنند تا ۵ ونیم صبح نان به دست مردم برسد.

معاون اقتصادی استاندار نیز از اجرای سند روش اجرای نظارت بر بازار خبر داد و گفت: این سند تدوین شده است و به مرور اجرایی می‌شود.

سید مجتبی حسینی با بیان اینکه تعدد بازرسی‌ها موجب نگرانی مردم و واحد‌های صنفی شده بود، افزود: بر اساس این سند فرایند و نوع نظارت در قالب تیم مشترک انجام می‌شود تا هم حقوق مشتریان و هم حقوق اصناف رعایت شود.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان همدان هم در این نشست با بیان اینکه ذخیره گندم استان ۱۳۲ هزار تن است گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۸۸ تن برنج ایرانی، ۱۹۸ تن برنج هندی، ۳ تن گوشت تنظیم بازاری، ۵۳۵ تن گوساله منجمد، ۲۳۰ تن گوسفندی منجمد و ۳۹۵ تن گوشت گرم و ۳۳۱ تن مرغ در بازار توزیع شده که ضمن تأمین نیاز‌های مردم موجب ثبات قیمت‌ها شده است.

بهراملو گفت: برای ماه محرم وصفر و تامین نیاز هیئت‌ها و نذورات مردمی هم ۱۴۰۰ تن برنج، ۲۱۰ تن شکر، ۳۵۰ تن مرغ و ۱۰۰ تن گوشت منجمد تاکنون به بازار تزریق شده است و در صورت نیاز باز هم به بازار تزریق می‌شود.

مدیرکل غله وخدمات بازرگانی استان همدان هم در گزارشی گفت: تاکنون بیش از ۹۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان همدان خریداری شده است.

خوانساری با اشاره به ۵۵ مرکز خرید گندم گفت: بیشترین گندم خریداری شده تاکنون مربوط به شهرستان اسداباد با ۲۳ هزار تن گزارش شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار