استاندار گیلان گفت: شهدای مدافع حرم با از جان گذشتگی و به فرماندهی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نابودی داعش را رقم زدند.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز (چهارشنبه ۲۰ تیر ماه) در جلسه هماهنگی بزرگداشت سالگرد شهادت سردار مرتضی حسین‌پور شلمانی در رشت گفت: این فرمانده نابغه گیلانی به همراه سایر شهدای مدافع حرم با فرماندهی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نابودی داعش را رقم زدند و امروز باید به موضوع گفتمان دفاع از حرم و امنیت و نقش این چهره‌ها در امنیت امروز منطقه بیشتر بپردازیم.

او افزود: باید بتوانیم با تولیدات گوناگون نسل امروز را بیش از پیش با این شهدای گرانقدر و از جانفشانی‌های آنان آشنا کنیم.

به گفته استاندار گیلان، پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، دشمنان به وسیله صدام به ایران حمله کردند، اما شکست خوردند و همه توطئه‌های آنان علیه این کشور و نظام یکی پس از دیگری نقش بر آب شد تا آنکه داعش را شکل دادند و از این طریق مترصد تشکیل کشور مستقلی همچون صهیونیست‌ها بودند تا جنایت‌های این رژیم جعلی را تحت الشعاع قرار دهند و پس از غلبه بر کشور‌هایی همچون سوریه و عراق، به ایران هجوم آورند، اما شهدای مدافع حرم این توطئه را هم با نابودی داعش در نطفه خفه کردند.

عباسی تصریح کرد: شهدای مدافع حرم و گروه مقاومت از هجوم داعش به ایران و تسلط آنان به سایر کشور‌ها جلوگیری کردند گروهکی که به نام اسلام جنایت‌های هولناکی انجام داد و قرار بود همچنان ادامه دهد.

تأکید استاندار بر برگزاری باشکوه مراسم سالگرد شهادت حسین پور در گیلان

او همچنین با تأکید بر برگزاری باشکوه مراسم سالگرد شهادت حسین پور گفت: باید از تریبون‌های مختلف به خصوص در نماز جمعه و در مناطق مختلف رشادت‌ها و دلاوری‌های شهدای گرانقدری همچون شهید حسین پور بیان و برای نسل کنونی بیشتر تشریح شود. 

سردار حمید دامغانی فرمانده سپاه قدس گیلان، محمدرضا داوطلب رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، سرهنگ غلامرضا ملک‌علیپور رئیس ستاد کنگره ۸ هزار شهید گیلان و خانواده شهید مرتضی حسین پور در این جلسه حضور داشتند.

جلسه هماهنگی بزرگداشت سالگرد شهادت سردار مرتضی حسین‌پور شلمانی

شهید مرتضی حسین پور شلمانی با نام جهادی حسین قمی از مدافعان حرم حضرت زینب (س) روز دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ هنگام عملیات مستشاری در سوریه در سن ۳۲ سالگی به فیض شهادت رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.