معاون اجتماعی دادگستری استان کرمان گفت:عدم رعایت قوانین و مقررات ایمنی کار توسط معاونت پیشگیری دادگستری مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 سید مهدی قویدل گفت:در راستای پیشگیری از جرائم و حوادث کار گاه‌های ساختمانی در استان کرمان با حضور نمایندگان دادستانی کرمان، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سایر دستگاه‌های متولی از کار گاه‌های ساختمانی شهر کرمان بازدید بعمل آمد و یک واحد کار گاه ساختمانی به دلیل عدم رعایت قوانین و مقررات و ایمنی کار به دستور نماینده دادستان کرمان پلمب شد. 
وی افزود: با توجه به مصوبات کار گروه ایمنی صنعت ساختمان در استان کرمان موضوع بازدید از کارگاه‌های ساختمانی مستقر در شهر کرمان در راستای پیشگیری از جرم و حوادث کار در این کار گاه‌ها در دستور کار این کار گروه قرار گرفته است و این بازدید به صورت مستمر انجام خواهد شد.

 وی بیان کرد: با توجه به افزایش روز افزون مجروحین و فوتی‌های ناشی از حوادث کار در کارگاه‌های ساختمانی نا ایمن این کارگاه‌ها به صورت مستمر زیر ذره بین دستگاه قضایی استان قرار می‌گیرند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف و جرم از قبیل عدم رعایت نکات ایمنی کار و بکار گیری اتباع بیگانه غیر مجاز و همچنین بکار گیری اطفال و نوجوانان در این کار گاه‌ها طبق قوانین و مقررات تحت تعقیب مدعی العموم قرار خواهد گرفت.

 قویدل گفت: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است در اجرای ماده ۱۰۵ قانون کار مسئول کار گاه‌های ساختمانی متخلف را به مراجع قضایی معرفی کند تا دستورات مقتضی جهت پلمب این کار گاه‌ها صادر شود.

وی تصریح کرد: این اقدام در راستای اجرای برنامه‌های عملیاتی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع قرار گرفته است و اقدامات لازم برنامه ریزی و د رحال اجرا می‌باشد.

برچسب ها: کارگاه ، ایمنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار