جشنواره منطقه‌ای «طعم امید» مردادماه امسال در مازندران برگزار می‌شود.

حسین ایزدی مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: افراد تاثیرگذار دارای معلولیت در مسابقه و جشنواره منطقه‌ای طعم امید که مرداد ماه امسال در مازندران برگزار می‌شود، حضور می‌یابند.

او با بیان این مطلب که این مسابقه در قالب جشنواره منطقه‌ای بین استان‌های گلستان، مازندران، گیلان و تهران برگزار خواهد شد، افزود: این جشنواره توسط فدراسیون گردشگری خوراک و انجمن فرهنگی ورزشی معلولین برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران دسترسی افراد دارای معلولیت در صنعت گردشگری، ترویج غذا‌های سنتی و فرهنگ خوراک بومی، کمک به اشتغالزایی افراد دارای معلولیت در گردشگری خوراک و تشویق استفاده از غذا‌های بومی سالم و ارگانیک برای پیشگیری از نارسایی‌های جسمی را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد.

ایزدی نحوه پخت، بهداشت فرآیند طبخ و چیدمان و نحوه ارائه غذا را از جمله موارد مهم ارزیابی هیات داوران یاد کرد و گفت: نحوه پخت اغوز کوکو، بشته‌واش، سوسه‌خورشت، کئی‌خورشت و ملاقورمه از جمله غذا‌های اصیل مازنی در این جشنواره به رقابت گذاشته می‌شود

او افزود:. مسابقه و جشنواره منطقه‌ای طعم امید به صورت استانی به ترتیب در تاریخ ۲۱، ۲۲، ۲۳، ۲۴ در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و تهران برگزار می‌شود و برگزیدگان هر یک از استان‌ها در مسابقه نهایی که شهریورماه امسال برگزار می‌شود، رقابت می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار