معاون عمرانی استاندار بوشهر گفت: ۲ اسکله تجاری برای صادرات مواد معدنی از مجتمع بندری نگین احداث می‌شود.

محمدهادی رستمیان در بازدید از مجتمع بندری نگین اظهار داشت: مجتمع نگین بوشهر یکی از ظرفیت‌های مهم در عرصه خدمات بندری به فعالان اقتصادی و تجاری است و در این راستا توسعه طرح‌های بندری بوشهر به مجتمع نگین انتقال یافته است.

وی افزود: تجارت دریایی یکی از قابلیت‌های مهم استان ساحلی بوشهر است که در این راستا بنادر مختلف تجاری در نوار ساحلی خلیج‌فارس استان ایجاد شده است.

معاون عمرانی استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: استان بوشهر با خلیج‌فارس دارای طولانی‌ترین مرز دریایی است و در این راستا بخش عمده‌ای از صادرات و واردات کشور از بنادر این استان در ۱۱ بندر انجام می‌شود.

رستمیان از احداث ۲ اسکله تجاری برای صادرات مواد معدنی از مجتمع بندری نگین خبر داد و تصریح کرد: سالانه ۱.۶ میلیون تن مواد معدنی از مجتمع بندری نگین بوشهر به مقصد کشور‌های کویت، امارات متحده عربی، قطر، هند و برخی از کشور‌های آفریقایی صادر می‌شود.

محمد شکیبی‌نسب مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر نیز با اشاره به طرح توسعه بندر بوشهر اظهار داشت: به دلیل محدودیت فضا در محوطه بندر بوشهر، توسعه طرح‌های بندری به جزیره و مجتمع نگین انتقال یافته است.

وی از توسعه زیرساخت‌های بندری در مجتمع نگین خبر داد و بیان کرد: در مجتمع بندری نگین بوشهر انواع پایانه‌های صادراتی، ترانزیت، واردات و تردد شناور‌های بزرگ تجاری طراحی شده است.

شکیبی نسب با بیان اینکه با تکمیل طرح‌های زیربنایی در مجتمع بندری نگین افق جدیدی در توسعه فراروی بندر بوشهر ایجاد می‌شود، گفت: با اتمام طرح‌های زیرساختی در مجتمع بندری نگین ظرفیت تخلیه و بارگیری در بندر بوشهر از ۷ به ۱۵ میلیون تن در سال افزایش می‌یابد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، پایانه اختصاصی صادرات و ترانزیت مجتمع بندری نگین بوشهر را یکی از طرح‌های مهم دانست و خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود پایانه اختصاصی صادرات و ترانزیت مجتمع بندری نگین بوشهر نیمه دوم سال جاری به بهره‌برداری نهایی برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.