فرماندار دشتستان گفت: مجتمع آبرسانی دشتستان با سرمایه گذاری ۷۹۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

احمد بنافی در آیین بهره برداری از مجتمع آبرسانی در دشتستان اظهار داشت: خط انتقال مجتمع آبرسانی دشتستان با اعتبار ۷۹ میلیارد تومان وارد مدار بهره‌برداری شد که نقش مهمی در تامین آب پایدار ۷ روستای این شهرستان دارد.

وی با اشاره به افتتاح فاز نخست خط انتقال آب مجتمع خیرآباد دشتستان افزود: خط انتقال آب خیرآباد در دشتستان، ۷ روستا با ۲ هزار و ۵۰۰ خانوار و ۸ هزار و ۲۰۲ نفر جمعیت را تحت پوشش قرار داده است.

فرماندار دشتستان، سرمایه‌گذاری خط انتقال آب روستای خیرآباد شهرستان دشتستان را ۷۹ میلیارد تومان اعلام و خاطرنشان کرد: این پروژه به طول ۱۸.۵ کیلومتر است که فاز نخست آن به طول ۶ کیلومتر با مشارکت قرارگاه جهادی امام حسن مجتبی (ع) وارد مدار بهره‌برداری شده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر نیز با بیان اینکه این خط انتقال آب علاوه بر افزایش سطح آب پایدار روستا به تأمین آب شرب سالم و بهداشتی نقش مهمی در رضایت‌مندی مردم روستا داشته است، گفت: روستا‌های زیر پوشش فاز اول مجتمع آبرسانی خیرآباد شهرستان دشتستان شامل خیرآباد، سرمست و بشیر آباد است.

ابوالحسن عالی، استفاده بهینه از آب شرب را مورد تأکید قرار داد و استفاده از آب شرب در سایر کاربری‌ها را یک چالش جدی دانست و بیان کرد: انتظار می‌رود مشترکین آب در شهر‌ها و روستا‌های استان برای مدیریت آب مصرفی همکاری لازم را داشته باشند.

عالی، وضعیت تأمین آب شرب در بوشهر را مورد اشاره قرار داد تأکید کرد: بوشهر به عنوان دومین استان کشور از لحاظ کم آبی است و می‌طلبد نسبت به مصرف بهینه آب حساس باشیم تا بدون مشکل و تنش از تابستان گذر کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.