نخست وزیر اتیوپی برای اولین بار در بیش از ۱۵ ماه جنگ سودان به این کشور سفر کرده و با «عبدالفتاح البرهان» فرمانده ارتش دیدار کرد.  

ابی احمد، نخست وزیر اتیوپی با «عبدالفتاح البرهان» فرمانده ارتش سودان دیدار کرد. او اولین مقام خارجی است که از زمان وقوع جنگ بین ارتش و نیرو‌های پشتیبانی سریع سودان با «البرهان» دیدار می‌کند.

به گزارش رویترز، نخست وزیر اتیوپی که قبلا مواضع نزدیک‌تری نسبت به نیرو‌های پشتیبانی سریع داشت و در ماه دسامبر نیز میزبان «محمد حمدان دقلو» رئیس فرمانده این نیرو‌ها در «آدیس آبابا» بود، دیدار امروز (سه‌شنبه) را بخشی از تلاش برای ایجاد ثبات در سودان عنوان کرد.

جنگ بین جناح‌های نظامی سودان تقریبا ۱۰ میلیون نفر را مجبور به ترک خانه‌های خود کرده و شرایطی شبیه به قحطی در بخش‌هایی از کشور ایجاد کرده است. در حالی که نیرو‌های پشتیبانی سریع کنترل بیشتر مناطق پایتخت، مرکز و غرب سودان را در اختیار دارند، ارتش این کشور کنترل ایالت‌های شرقی و شمالی از جمله بندر سودان را به دست گرفته است.

شایان ذکر است که مذاکرات سال گذشته به میزبانی عربستان برای برقرار کردن آتش‌بس بین دو طرف شکست خورده و تلاش‌ها برای بازگرداندن آن‌ها به میز مذاکره تا امروز نتیجه‌ای نداشته است.

مترجم: زهرا نجفی

برچسب ها: اتیوپی ، سودان ، جنگ سودان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار