رئیس جهاد کشاورزی بخش قاهان گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۷ هزار تن زردآلو از باغات استان قم، برداشت شود.

زردآلو یک میوه با قند طبیعی و سرشار از ویتامین و آنتی اکسیدان است که در باغات استان قم تولید و برداشت می‌شود. این میوه خوشمزه در انواع مختلف مانند قیسی، خربزه‌ای، شکرپاره و غیره، وارد بازار شده و به دست مصرف کنندگان می‌رسد.

محصول زردآلوی قم علاوه بر تامین نیاز استان به خارج از استان هم صادر می‌شود. امسال کیفیت زردآلوی باغات استان قم بسیار مرغوب و از نظر میزان برداشت هم وضعیت خوبی دارد.

رئیس جهاد کشاورزی بخش قاهان، در گفتگو با خبرنگار تسنیم در قم بیان کرد: استان قم در مجموع ۵۶۰ هکتار باغات زردآلو دارد که ۴۰ هکتار از این باغات سهم بخش قاهان است.

صالحی با تاکید بر اینکه امسال هم با توجه به شرایط آب و هوایی خوب، محصولات از نظر کمی و کیفی عالی بوده است، تصریح کرد: زردآلوی قم علاوه بر مصرف استانی به خارج از استان هم صادر می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی بخش قاهان با اشاره به اینکه پیش‌بینی ما از برداشت سطح استان قم ۶۸۰۰ تا ۷ تن بوده، عنوان کرد: از این مقدار یک هزار و ۶۰۰ تن مربوط به بخش قاهان است،برداشت زردآلو تا پایان تیر ادامه دارد

یکی از باغداران بخش قاهان که در حال برداشت محصول زردآلو از باغ خود است، به خبرنگار تسنیم گفت: بهترین نوع زردآلو شکرپاره است که بسیار خوشمزه و مقوی است.

صالحی  با بیان اینکه برداشت زردآلو از ماه گذشته آغاز شده است، افزود: احتمالا برداشت محصولات تا پایان تیر ماه ادامه داشته باشد.

رئیس جهاد کشاورزی بخش قاهان  با اشاره به اینکه برای آبیاری محصولات از آبیاری قطره‌ای استفاده می‌کنیم، تصریح کرد: این نوع آبیاری از نظر مصرف آب بسیار به‌صرفه بوده و یک سوم آب مصرف می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی بخش قاهان  با بیان اینکه زمان برداشت زردآلو با اعضای خانواده در باغ کار می‌کنیم، گفت: زردآلو‌ها را می‌چینیم، بخشی از آن را داخل سبد بسته بندی و روانه بازار می‌کنیم، دسته‌ای از زردآلو‌ها را به صورت برگه در مقابل آفتاب قرار داده و خشک می‌کنیم تا برای مصرف زمستانی و فروش آماده شود.

صالحی افزود: از زردآلو می‌توان برای ساخت لواشک، مربا، قیسی و برگه خشک استفاده کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار