سازمان جهانی هواشناسی هشدار داد که دمای هوا از دمایی که برای ژوئن سال جاری پیش بینی شده بود، ۱.۵ درجه گرمتر شده است.

سلست سولو، دبیر کل سازمان جهانی هواشناسی نسبت به رکورد جدید دمای جهانی هشدار داده و اعلام کرد که بر اساس داده‌های سرویس تغییرات آب و هوایی کوپرنیک، میانگین دمای ژوئن گذشته از میانگین تخمین زده شده برای دوره مرجع پیش از صنعت (۱۸۵۰-۱۹۰۰) ۱.۵ درجه سانتیگراد فراتر رفته است.

براساس گزارش الیوم السابع، طبق توافق پاریس، کشور‌ها موافقت کردند که میانگین بلندمدت افزایش دمای جهانی را به کمتر از ۲ درجه سانتیگراد بالاتر از سطح قبل از صنعتی شدن نگه دارند و تلاش کنند تا آن را تا پایان قرن جاری به ۱.۵ درجه سانتیگراد محدود کنند.

جامعه علمی بار‌ها هشدار داده است که افزایش دمای بیش از ۱.۵ درجه سانتیگراد می‌تواند تأثیرات شدید تغییرات آب و هوایی را ایجاد کند. در همین راستا کارلو بونتمپو، مدیر خدمات تغییرات آب و هوایی کوپرنیک گفت: مطمئنا شاهد شکسته شدن رکورد‌های جدید خواهیم بود، زیرا این امر اجتناب ناپذیر است مگر اینکه اضافه کردن گاز‌های گلخانه‌ای به جو و اقیانوس‌ها را متوقف کنیم.

جو زمین درحال‌حاضر دو برابر بیشتر از سال ۱۹۹۳ گرمای اضافی به دام می‌اندازد و این امر، باعث شده است که دانشمندان بیش‌از پیش در مورد تأثیر آن بر اقیانوس‌های جهان نگران باشند.

نامتعادلی انرژی در سیاره، معیاری است که نشان می‌دهد گرمای افزوده چگونه در سامانه اقلیمی توزیع می‌شود. این فقدان تعادل، تفاوت بین مقدار انرژی ورودی از خورشید به جو زمین و مقدار انرژی بازگشتی به فضا است.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار