سومین هم‌اندیشی «یک نشست یک اثر» با محوریت نقاشی - تئاتر با نمایش اثر «جیمز انسر» با عنوان «ازدواج ماسک‌ها» در موزه هنر‌های معاصر تهران برگزار شد.

در سومین هم‌اندیشی «یک نشست یک اثر» با محوریت نقاشی - تئاتر با نمایش اثر «جیمز انسر» با حضور کامران سپهران پژوهشگر، مؤلف، مترجم و مدرس حوزه تئاتر به‌ نقد و بررسی این اثر نفیس از گنجینه موزه هنر‌های معاصر تهران پرداخته شد.

کامران سپهران در این نشست گفت: چیزی که انسر را خاص می‌کند آن است که نمی‌توان او را در یک جریان خاص هنری همچون سمبولیسم یا اکسپرسیونیسم قرار داد. انسر راه را برای مخاطبین و منتقدان خود باز گذاشته است تا مخاطبین و منتقدین به روش‌ها و طرق مختلف آثارش را تفسیر کنند.

او افزود: توفیق انسر در آثارش بدین جهت است که به‌ جای بازنمایی از روایت فضای خانگی طبقه متوسط جامعه زمانه خویش به سمت بیانی تخیلی از این فضا روی آورده است. ارتباط این هنرمند و نوع آفرینش او با تئاتر ناگسستنی است، او در زمانه‌ای زیست می‌کرد که هنر‌های نمایشی همچون بالماسکه، سیرک و تئاتر دارای فضایی پرشور و مورد توجه بود. همچنین، انسر تحت‌تأثیر نویسندگانی همچون ادگار آلن‌پو بود و به واسطه این تأثیرپذیری، جهان آثار او مملو از نشانگان ترکیبی است، جهانی از فضای واقعی که عناصر نمایشی در آن رخنه و رسوخ کرده‌اند و مهم‌ترین تبلور آن نمایش ماسک‌ها در آثارش است.

منبع: روابط‌ عمومی موزه هنر‌های معاصر تهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار