گفت: توسعه شهر سنندج به سیاست گذاری ۲۰ ساله و برنامه ریزی طولانی مدت که در آن تعریف علمی و عملی از توسعه شهر وجود داشته باشد، نیاز دارد.

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار سنندج اظهار کرد: شهر سنندج به لحاظ ظاهر، معابر، ترافیک و ... قواره مرکز استان را ندارد، مدیریت یکپارچه شهری که برنامه و ریل گذاری طولانی مدت داشته باشد راه حل رفع مشکلات در این شهر است.

سالار مرادی با تاکید بر اینکه شهر سنندج نیاز به سیاست گذاری ۲۰ ساله و برنامه ریزی طولانی مدت دارد، گفت: نبود ریل گذاری و برنامه طولانی مدت در حوزه مدیریت شهری موجب می‌شود نقاط منفصل شهری و ساخت و ساز‌های غیرمجاز هر روز گسترش بیشتری پیدا کند.

وی ادامه داد: ترافیک شهر، کمبود فضا‌های اداری و تجاری، ساخت و ساز‌های غیرمجاز، نبود پارکینک در مرکز شهر، وضعیت نیرو‌های شهرداری، ضعیف بودن بدنه کارشناسی شهرداری‌ها از مشکلات و نقاط ضعفی است که برای رفع آن آمادگی هر نوع کمکی به مجموعه شهرداری‌ها در سطح استان را داریم.

مرادی در ادامه اظهار کرد: برخی از مشکلات مانند نواحی منفصل شهری مثل نایسر که امروز وجود دارد میراثی است که از گذشته به ما رسیده است البته نایسر‌های مختلفی در اطراف شهر سنندج در حال شکل گیری است که باید با برنامه ریزی جلوی آن گرفته شود.

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کسانی که در نایسر زندگی می‌کنند از سر فقر و مشکلات به این ناحیه منفصل شهری پناه برده‌اند، باید نایسر را به صورت ویژه ببینیم و اعتبار و زمان بیشتری برای رفع مشکلات آن بگذاریم مشغول پیگیری مسائل آموزشی، بهداشتی و زیرساختی نایسر هستیم.

نواحی منفصل شهری پاشنه آشیل مدیریت شهری در سنندج است

رییس شورای اسلامی شهر سنندج نیز گفت: نواحی منفصل شهری پاشنه آشیل مدیریت شهری در سنندج است و کار مطالعات ورودی نایسر در این دوره از فعالیت شورا و شهرداری انجام شده است که امیدواریم با اختصاص اعتبارات ویژه زمینه رفع مشکلات این نواحی فراهم شود.

عزت رضایی گفت: دیگر نواحی منفصل شهری مانند ننله، حسن‌آباد و گریزه نیز درگیر مشکلاتی همچون آسفالت نبودن معابر، نابسامانی آب‌های سطحی و کار‌های بنیادی اولیه هستند و حل این مشکلات نیازمند اعتبارات ویژه و جهشی است.

وی خواستار اختصاص سهمیه قیر رایگان به شهرداری سنندج شد و افزود: در حوزه بهداشت محیطی در شهر سنندج مشکلات زیست محیطی داریم که انتظار داریم به عنوان نماینده مردم در مجلس به این حوزه ورود پیدا کنید.

بستر صدور مجوز ساخت زمین‌های قولنامه‌ای در سنندج فراهم شود

شهردار سنندج نیز در این نشست گفت: رفع مشکل و موانع سد راه صدور مجوز ساخت و ساز برای زمین‌های قولنامه‌ای راهکار اصلی مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز است انتظار داریم نمایندگان مردم در مجلس به این مسئله مهم به صورت ویژه ورود پیدا کنند.

وی ادامه داد: ساخت و ساز‌های غیرمجاز از مشکلات و چالش‌های مهم و رو به رشد در شهر سنندج است و بهترین راهکار برای مقابله با این ساخت و ساز‌ها رفع مشکل زمین‌های قولنامه‌ای است، موضوعی که امیدواریم نمایندگان مجلس در قالب طرح مطرح و زمینه تحقق آن را فراهم آورند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.