مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: این اداره کل با جدیت از تداوم برگزاری محافل نقد و رونمایی کتاب در استان حمایت خواهد کرد تا شور و حال دیگری در این حوزه پدیدار شود.

 علی سرگزی در نشست نقد و رونمایی کتاب که با عنوان "چراغ دانایی" در فرهنگ‌سرای جوان زاهدان برگزار شد، ضمن تسلیت ماه محرم و تقدیر از اصحاب قرآن، فرهنگ، هنر و رسانه که در صحنه انتخابات حماسه آفریدند، اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده در حوزه معاونت فرهنگی و رسانه‌ای این اداره کل و حضور افراد متخصص، سلسه برنامه‌هایی در حوزه کتاب و کتابخوانی به صورت مرتب برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی در دین مبین اسلام، خاطرنشان کرد: پس از قرن‌ها، یک کتاب معجزه پیامبر اسلام (ص) می‌شود، قرآن کریم آموزنده‌ترین، بزرگترین و پیشرفته‌ترین نسخه نجات بشر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه نهج البلاغه نیز سند دیگری است که جایگاه کتاب را در اسلام نشان می‌دهد، افزود: اهمیت کتاب به‌گونه‌ای بالاست که برای رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان شخصیت نخست نظام جمهوری اسلامی ایران معنا و پیام دیگری دارد.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب ساعت‌ها در نمایشگاه کتاب حضور پیدا می‌کنند و نسبت به همه آثار شناخت دارند، به گونه‌ای که روی هر کتابی دست بگذارید، مشاهده می‌کنید که ایشان آن کتاب را مطالعه کرده‌اند.

در نشست نقد و رونمایی کتاب با عنوان "چراغ دانایی" که در قالب طرح قرارگاه فرهنگی شهید آوینی برگزار شد، سه کتاب "آب و آفتاب" اثر ابراهیم محمودی، "اندیشیدن به باورها" و "کودک خیال" اثر محمود چراغی رونمایی شد و کتاب "بلوچستان در ادوار تاریخ" که توسط محمد صدیق دهواری و سیروس سیدزاده بازنویسی و ویرایش شده است، مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار