عضو شورای شهر تهران بر لزوم تشریح جزئیات تفاهمنامه ۱۳ میلیارد یورویی عنوان شده در تبلیغات انتخاباتی از سوی شهردار تهران تأکید کرد.

 مهدی اقراریان در دویست و چهل و هشتمین جلسه علنی شورای شهر تهران درتذکری گفت: هر رفتاری که از شهردار تهران سر می‌زند و چه این رفتار‌ها مطلوب و مناسب باشد و چه بالعکس، آن را به پای شورای شهر تهران نیز خواهند نوشت.

وی افزود: در زمان حضور شهردار اصلاح‌طلبان در دوره قبل نیز همین شرایط به وجود آمد و هر اتفاقی رخ داد به نام شورای پنجم ثبت و ضبط شد، حال این اتفاقات چه تلخ باشد و چه شیرین باید به این نکته توجه داشته باشیم که تمامی رفتار‌های شهردار تهران در شورا تاثیر می‌گذارد؛ لذا ضرورت دارد شهردار تهران در حوزه رفتاری توجه ویژه‌ای داشته باشد.

اقراریان با اشاره به اینکه شهردار تهران از توافقنامه ۱۳ میلیون یورویی در انتخابات صحبت کرده است، افزود: این صحبت در حالی بیان شده که ما اطلاعی از این تفاهمنامه و رقم آن نداریم و نمی‌دانیم موضوع چیست و بعدا با چنین حرف‌هایی سوپرایز می‌شویم. همانطور که نسبت به قرارداد دو میلیارد یورویی نقد داشتیم و در جلسه‌ای که با معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران برگزار شد نسبت به این موارد توضیحاتی بیان شد که قابل تقدیر است؛ اما انتظار داریم که شهردار تهران نسبت به این قرارداد ۱۳ میلیون یورویی توضیحاتی را ارائه کند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به انتقاد‌های شهروندان درخصوص خرابی تهویه برخی از واگن‌های مترو گفت: اخیرا از سوی برخی از شهروندان اعلام شده در خط دو مترو، تهویه غیرفعال شده و همین امر مشکلاتی را برای شهروندان به وجود آورده؛ لذا انتظار می‌رود که متروی تهران نسبت به کولر‌ها و تهویه‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه به موضوع کارزار امضای عزل شهردار تهران که بیش از ۱۵۰ هزار نفر از شهروندان آن را امضا کرده‌اند، اشاره کرد و گفت: اخیراً آقای چمران مصاحبه‌ای را در این باره با رسانه‌ها داشته‌اند. بنده هم این موضوع را دیده‌ام و قطعا نمی‌شود نسبت به دغدغه شهروندان که تعداد آنها نیز ۱۵۰ هزار نفر بوده، بی‌تفاوت باشیم. انتخاب و عزل شهردار توسط اعضای شورای شهر تهران انجام می‌شود و مطابق قانون نیاز است که دو سوم نمایندگان در شورا یعنی ۱۴ نفر عزل شهردار را امضاء کنند.

اقراریان با تأکید بر اینکه شهروندان تهرانی مطلع باشند که تعدادی از اعضای شورا موافق سرسخت و برخی منتقد جدی آقای زاکانی هستند، افزود: بنده با افتخار اعلام می‌کنم که منتقد جدی شهردار تهران هستم. همانطور که تاکید کردم عزل شهردار نیاز به موافقت ۱۴ عضو شورا دارد و موضوعی است که در همین دوره ششم شورا‌ها در برخی از شهر‌های کشور این کار انجام شده است و موضوع عجیبی محسوب نمی‌شود. البته باید در فرآیند عزل شهردار به زمان باقیمانده عمر مدیریت شهری و تغییرات ناشی از مدیریت توجه داشته باشیم. قطعا ما همه این موارد و ابعاد مختلف موضوع را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۵ ۲۰ تير ۱۴۰۳
قیافه این شورا شهری ها و کارکنان شهرداری بعدشنیدن این خبر

واقعا دیدن داره

تو تصویر ببینید!!

اگه شورا دلسوز بودین

حتما اقای زاکانی باهاتون مشورت میکرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۳ ۱۹ تير ۱۴۰۳
۱۳ میلیون یورویی بوده یا ۱۳ میلیارد؟ اشتباه ننوشتید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۱۹ تير ۱۴۰۳
۱۳ میلیارد یورو خیلی زیاده ؟
آخرین اخبار