همزمان با دهه اول ماه محرم، هیئت بزرگ ائتلاف عاشورائیان با حضور دسته عزاداری و پرچم گردانی روز عاشورا برگزار می‌شود.

علی اصغر ژولیده، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۳ با اشاره به اجرای ویژه برنامه‌های فرهنگی، آئینی و عزای حسینی با شعار محوری «آزادگان عالم در خیمه حسین‌اند» گفت: به مناسبت دهه اول ماه محرم، هیئت بزرگ ائتلاف عاشورائیان با حضور دسته عزاداری و پرچم گردانی روز عاشورا و با شعار محوری «آزادگان عالم در خیمه حسین‌اند» در فلکه اطلاعات از ساعت ۱۸ الی ۲۲ برگزار خواهد شد.

ژولیده با بیان اینکه این مراسم از شب اول ماه محرم آغاز شده و به مدت ۱۱ شب برگزار می‌شود اضافه کرد: این مراسم با سخنرانی، قرائت زیارت عاشورا، مدیحه‌سرایی و نوحه‌خوانی همراه است. همچنین موکب پذیرایی سفینه النجات، ایستگاه عفاف و حجاب و میز خدمت رضوی در این مراسم فعالیت می‌کنند.

وی افزود: با بهره‌گیری از ظرفیت هیئت‌ها، خیریه‌ها و گروه‌های جهادی مردمی در اجرای برنامه‌ها و همکاری و مشارکت شهرداری ناحیه ۴ و ناحیه مقاومت بسیج کمیل، هیئت عاشوراییان محدوده منطقه ۱۳ در فلکه اطلاعات ائتلاف می‌کنند.

این مراسم با مشارکت مساجد لیله‌القدر، مسجدالحسین (ع)، بسیج ناحیه کمیل و حوزه‌های بسیج ۱۹۵ و ۱۹۶، راهور شرق تهران و کلانتری ۱۲۸ برپا می‌شود و جمعی از شهروندان و خانواده‌های معظم شهدا در این برنامه حضور دارند.

وی در خصوص اهداف برگزاری این مراسم تصریح کرد: ترویج و تبیین سبک و سیره زندگی حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) از ابعاد فردی، خانوادگی اجتماعی، تعظیم و تکریم شعائر اسلامی با محوریت آموزه‌های متعالی قیام عاشورایی اباعبدالله الحسین (ع)، ایجاد وفاق و همدلی و تقویت وحدت و انسجام ملی و اسلامی با تکیه بر آئین، آداب و رسوم سنتی و اصیل ایرانی اسلامی، حمایت از فعالیت‌های مردم پایه و تاکید بر اصل مردمی بودن برنامه‌ها، حضور نوجوانان بصورت کنشگر و فعال در امر برپایی آیین‌های عاشورایی از جمله اهداف برگزاری این مراسم است.

علی اصغر ژولیده در پایان تاکید کرد: این مراسم برای پنجمین سال متوالی با تاکید بر مسجد محوری و خانواده محوری برگزار و هیات‌های محلات منطقه برگزار می‌شود‌

یادآوری می‌شود اجتماع ائتلاف بزرگ عاشوریان در فلکه اطلاعات، میدان چاپی، خیابان شهید شمس و در سوگ سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار