معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی، از جابجایی ۳۵۲ هزار و ۴۵۱ مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی این استان در سال جاری خبر داد.

امیری گفت: این تعداد مسافر در قالب ۳۳ هزار و ۸۲۴ سفر توسط ناوگان حمل و نقل مسافری از مبدا استان به اقصی نقاط کشور جابجا شدند.

وی با اشاره به مجموع مسافرین جابجا شده توسط ناوگان حمل و نقل استان، بیان کرد: ۱۳۴ هزار و ۹۷۵ نفر در قالب ۱۳ هزار و ۴۳۵ سفر به صورت درون استانی جابه جا شدند که در تعداد سفر و مسافر نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۲۰ و ۳۴ درصد، رشد داشت.

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی ادامه داد: ۲۱۷ هزار و ۴۷۶ نفر در قالب ۲۰ هزار و ۳۸۹ سفر نیز به صورت برون‌استانی جابجا شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۲۷ درصدی را نشان داد.

امیری، تعداد شرکت‌های مسافربری فعال در سطح استان را ۴۹ واحد برشمرد و ادامه داد: تعداد ناوگان حمل و نقل اعم از اتوبوسی، مینی‌بوسی و سواری فعال در استان یک‌هزار و ۳۷۳ دستگاه است و همچنین متوسط سن ناوگان اتوبوسی ۱۷ سال و نیم، مینی‌بوس ۲۶ سال و سواری ۱۳ سال و ۹ ماه است.

۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع آزادراه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهار هزار کیلومتر آن را راه‌های روستایی تشکیل داده‌ است.

برچسب ها: حمل و نقل ، راهداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.