براساس جدیدترین رتبه‌بندی موسسه آموزش عالی تایمز در سال ۲۰۲۴، دانشگاه کردستان موفق به کسب رتبه هفتم کشوری و قرارگیری در رده ۱۰۰۰-۸۰۱ دانشگاه برتر جهان شد.

رئیس دانشگاه کردستان اظهار کرد: موسسه آموزش عالی تایمز" در ویرایش ۲۰۲۴ رتبه‌بندی تأثیر خود، نام ۲۹ موسسه ایرانی را در لیست موسسه‌های برتر جهان منتشر کرده است.

حامد قادرزاده افزود: در ویرایش ۲۰۲۴ نظام رتبه‌بندی جهانی تأثیر «موسسه آموزش عالی تایمز»، نام ۲ هزار و ۱۵۲ موسسه از ۱۲۵ کشور جهان آمده که دانشگاه کردستان هم جزو این اسامی است.

وی یادآور شد: این دستاورد ارزشمند، حاصل تلاش‌های بی‌وقفه اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان این دانشگاه است و گامی مهم برای ارتقای جایگاه علمی این دانشگاه در سطح ملی و بین‌المللی به شمار می‌رود.

 رئیس دانشگاه کردستان ادامه داد: رتبه‌بندی موسسه آموزش عالی تایمز یکی از معتبرترین رتبه‌بندی‌های دانشگاهی در جهان است که بر اساس معیار‌هایی مانند کیفیت آموزش، پژوهش، استنادات علمی، وجهه بین‌المللی و درآمد‌های صنعتی انجام می‌شود.

وی گفت: این موفقیت بار دیگر نشان می‌دهد که دانشگاه کردستان یکی از دانشگاه‌های برتر ایران است و پتانسیل‌های فراوانی برای رشد و پیشرفت در عرصه‌های علمی و بین‌المللی دارد.

دانشگاه کردستان در سال ۱۳۵۳ کار خود را با عنوان دانش‌سرای عالی سنندج وابسته به دانشگاه تربیت معلم تهران آغاز کرد و در ادامه به عنوان یکی از پردیس‌های دانشگاه رازی کرمانشاه درآمد و در سال ۱۳۷۰ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران، این مرکز آموزش عالی را با عنوان «دانشگاه کردستان» به رسمیت شناخت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.