مجری طرح برنج گفت: بنابر سیاست برنامه هفتم خودکفایی ۹۰ درصدی برنج از طریق مدیریت تلفیقی و ورود تکنولوژی به مزارع محقق خواهد شد.

سهراب سهرابی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: طبق گزارش مرکز آمار سرانه مصرف برنج سفید به ازای هر نفر ۳۵ کیلوست که براین اساس سالانه حدود ۳ میلیون تن برنج ایرانی با احتساب جمعیت ۸۵ میلیون نفری مورد نیاز است.

به گفته او، سال گذشته ۲ میلیون و ۵۰۰ هزارتن برنج در کشور تولید شد که تا مصرف کشور کسری ۵۰۰ هزارتنی داشتیم، بدین ترتیب با احتساب ذخایر استراتژیک یک میلیون تن برنج وارد شد.

سهرابی با بیان اینکه سالانه با احتساب ذخایر استراتژیک ۳ میلیون و ۳۰۰ تا ۳ میلیون و ۵۰۰ هزارتن برنج مورد نیاز کشور است، افزود: دولت مکلف است پس از بررسی تولید داخل، کسری نیاز کشور را وارد کند. اما از الان نمی توان پیش بینی در خصوص تولید برنج داشت.

مجری طرح برنج ادامه داد: در راستای افزایش ضریب بهره وری سیاست های مدیریت تغدیه، مدیریت آفات و بیماری ها وعلف های هرز از طریق مدیریت تلفیقی دنبال می شود تا بتوانیم علاوه بر جلوگیری از آلودگی محیط زیست، محصول تولیدی سالمی داشته باشیم.

او گفت: براساس سیاست های ابلاغی برنامه هفتم باید به خودکفایی ۹۰ درصد برسیم و دستیابی به این سیاست را هدف گذاری کرده ایم و همواره تلاشمان برآن است تا در کنار مدیریت تلفیقی، انتقال بذر هیبرید  در راستای ورود تکنولوژی به مزرعه انجام دهیم.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار