یازدهمین سه قلوی امسال استان در بیمارستان شریعتی اصفهان متولد شدند.

 متخصص زنان و زایمان گفت: خانم ۲۰ ساله ساکن اصفهان به علت درمان بیماری تنبلی تخمدان، سه قلو باردار شده بود که در ۳۳ هفتگی بارداری، نوزادانش متولد شدند.

 
ناهید مظاهری با بیان اینکه حال عمومی مادر و نوزادان مساعد است، افزود: وزن قل اول، پسر یک کیلو و ۷۵۰ گرم و دو دختر دیگر هر کدام یک کیلو و ۷۰۰ گرم است.


h,  ادامه داد: پدر ۲۷ ساله سه قلو‌ها، نام فرزندانش را آیهان، آیلین و آیلا اعلام کرد.


طبق آمار ثبت احوال، از ابتدای سال تاکنون، ۱۴ هزار و ۱۹۳ نوزاد در استان اصفهان متولد شده اند که ۶ هزار و ۷۸۶ نفرآن‌ها دختر و هفت هزار و ۴۰۷ نفر پسر بوده اند.


همچنین از این تعداد،۲۶۸ مورد دوقلو،۱۱ مورد سه قلو و دو مورد چهارقلو هستند.

ادامه و تسریع در روند اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، توجه اعطای امتیاز ویژه مادران باردار و دارای فرزند شیرخوار و کودک شاغل مانند کاهش بیشتر ساعت کاری، کاهش هزینه‌ها از دوران بارداری تا اوایل جوانی از جمله اعطای کمک معیشت ویژه، اعطای تعطیلی روزانه در هفته و توجه به تغذیه آنها، برنامه ریزی و اجرای قوانین در راستای تأمین آینده کودکان، نوجوانان و جوانان از جمله مهارت آموزی، تأمین مسکن و اشتغالزایی از درخواست‌های مادران و پزشکان متولیان سلامت از دولت چهاردهم است.


قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با ۷۳ ماده و ۸۱ تبصره در ۲۴ مهر سال ۱۴۰۰ تصویب و رئیس دولت سیزدهم آیت الله رئیسی، اجرای آن را در آبان همان سال ابلاغ کرد.


بیش از ۵۰ درصد این قانون در دولت سیزدهم اجرایی شده است.


براساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به مشمولان از ۲۴مهر سال ۱۴۰۰ به بعد، به ازای تولد هر فرزند، طبق ماده ۱۰، تسهیلات و به ازای تولد فرزند سوم به بعد، طبق ماده ۳ و ۴، زمین رایگان حداکثر ۲۰۰ مترمربعی اعطا و مطابق ماده ۱۸، تخفیف مالیاتی ۱۵ درصدی و طبق ماده ۲۱ بیمه رایگان مادران روستایی و عشایری اختصاص می‌یابد.

برچسب ها: اصفهان ، تولد ، نوزادان ، سه قلو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار