طوفان شدید بحری موسوم به بریل به لغو بیش از ۱۳۰۰ پرواز، تعطیلی بنادر در آمریکا و افزایش قیمت گاز در اروپا منجر شده است.

شرکت‌های هواپیمایی در ایالات متحده بیش از ۱۳۰۰ پرواز را در امروز دوشنبه پس از تشدید طوفان بریل و نزدیک شدن آن به سواحل تگزاس در جنوب آمریکا لغو کردند.

بر اساس داده‌های وب‌سایت FlightAware که ترافیک هوایی را ردیابی می‌کند، در مجموع ۱۳۳۱ پرواز لغو و ۵۰۵ پرواز تا ساعت ۶:۰۶ صبح به وقت شرق ایالات متحده به تعویق افتاد.

یونایتد ایرلاینز با ۴۰۶ پرواز لغو شده در صدر این فهرست قرار دارد و پس از آن شرکت هواپیمایی ساوت وست با ۲۶۸ پرواز در رتبه‌های بعدی قرار دارد.

این دو شرکت هشدار‌هایی را به مسافران در مورد اثرات مورد انتظار طوفان بریل بر پروازهایشان در فرودگاه‌های آستین، کورپوس کریستی، هارلینگن، هیوستون و سایر مناطق در تگزاس صادر کردند.

بزرگترین بنادر در تگزاس روز یکشنبه پس از تشدید طوفان بریل، فعالیت خود و حرکت کشتی‌ها را متوقف کردند. روز جمعه، اداره هوانوردی فدرال نسبت به رعد و برق هشدار داده و گفته بود که انتظار می‌رود بر سفر و حمل و نقل هوایی در سراسر این کشور تأثیر منفی بگذارد.

بنادر در سواحل ایالت تگزاس آمریکا نیز از دیروز یکشنبه شروع به تعطیلی یا محدود کردن ترافیک ناوبری کردند تا برای مقابله با طوفان استوایی بریل آماده شوند.

بندر کورپوس کریستی دیروز یکشنبه تعطیل شد و انتظار می‌رود وزش باد شدید تا ۱۲ ساعت آینده در این بندر ادامه داشته باشد این بندر حدود ۳۲۲ کیلومتر از هیوستون، مرکز اصلی صادرات نفت خام در ایالات متحده، فاصله دارد.

بسته شدن بنادر می‌تواند منجر به توقف موقت صادرات نفت خام و اختلال در ارسال آن به پالایشگاه‌ها و همچنین ارسال سوخت خودرو از این پالایشگاه‌ها شود.

در همین حال، بنادر هیوستون، گالوستون، فری پورت و تگزاس سیتی انتظار وزش باد شدید طی ۲۴ ساعت آینده را دارند و تردد کشتی‌های ورودی به این بنادر متوقف شده است.

مرکز ملی طوفان ایالات متحده اعلام کرد که بریل که در این هفته ویرانی بزرگی را به بار آورد و دستکم ۱۱ نفر را در منطقه کارائیب به کشتن داد، طوفان، رده یک است و می‌تواند امروز در صورت رسیدن به خشکی به رده ۲ برسد.

قدرت طوفان بریل در اواخر عصر یکشنبه هنگام حرکت به سمت جنوب تگزاس تشدید شد و مناطق ساحلی را با باران و باد‌های شدید مواجه کرد در حالی که ساکنان آنجا خود را برای طوفان قدرتمندی که طی روز‌های گذشته حوادث مرگباری را در بخش‌هایی از مکزیک و کارائیب رقم زده، آماده کرده بودند.

به گفته مرکز ملی طوفان در میامی، حداکثر سرعت باد‌های طوفان بریل به ۱۲۰ کیلومتر در ساعت رسیده است و انتظار می‌رود طوفان بریل به ۶ ایالت آمریکا، از جمله تگزاس و ایالت‌های لوئیزیانا، آرکانزاس، تنسی، می‌سی سی پی و کنتاکی برسد.

با نزدیک شدن طوفان به سواحل، مقامات تگزاس یکشنبه هشدار دادند که ممکن است باعث قطع برق و سیل شود، اما آنها همچنین ابراز نگرانی کردند که ساکنان و افرادی که در سواحل هستند به اندازه کافی به توصیه‌ها برای ترک آنجا توجه نمی‌کنند.

خبرگزاری بلومبرگ نیز امروز گزارش داد قیمت گاز طبیعی در اروپا افزایش یافته است، زیرا تاجران نگران خطرات عرضه در بحبوحه افزایش دما در بخش‌هایی از آسیا و نزدیک شدن طوفان به تگزاس هستند، که یکی از ایالت‌های اصلی ایالات متحده برای واردات سوخت است.

بر اساس گزارش این خبرگزاری آمریکایی، قرارداد‌های آتی که به عنوان یک معیار کلیدی برای بازار اروپا در نظر گرفته می‌شود، در روز دوشنبه ۱.۷ درصد افزایش یافت. اگرچه اروپا ذخایر گاز خوبی برای این فصل از سال دارد، اما بازار جهانی که به آن وابسته است، اخیرا شاهد اختلالات متعددی از جمله قطعی ناگهانی و تقاضای بیشتر ناشی از افزایش نیاز به تهویه مطبوع در برخی از نقاط جهان بوده است و از زمانی که فروشندگان در ماه آوریل شروع به ذخیره سازی کردند، قیمت‌ها بیش از ۲۰ درصد افزایش یافته است.

بلومبرگ آورده، یکی از ریسک‌هایی که بازار به دقت دنبال می‌کند، این احتمال است که طوفان بریل که انتظار می‌رود اوایل دوشنبه (به وقت محلی) به سواحل تگزاس برسد، می‌تواند عملیات رسیدن گاز مایع به آنجا را متوقف کند آن هم در حالی که تاسیسات مایع سازی LNG از پایانه فری پورت قبلا تولید را کاهش داده است. در همین حال، انتظار می‌رود که قطعی برق غیرمنتظره در سکوی Tollmount در بریتانیا تا اواخر صبح امروز (به وقت محلی) ادامه داشته باشد. در عین حال، دمای بالاتر از حد نرمال در بخش‌هایی از آسیا موجب افزایش تقاضا برای گاز به منظور تولید برق شده است.

بریل روز جمعه شبه جزیره یوکاتان مکزیک را به عنوان یک طوفان رده ۲ درنوردید، اما با رسیدن بر روی خشکی ضعیف شد و به یک طوفان گرمسیری تبدیل شد. 

طوفان بریل پیش از این هم در جامائیکا، سنت وینسنت و گرنادین‌ها و باربادوس پس از تبدیل شدن به طوفان رده ۵ در اقیانوس اطلس ویرانی به بار آورده است.

به گفته مقامات، سه نفر در گرانادا، سه نفر در سنت وینسنت و گرنادین، سه نفر در ونزوئلا و دو نفر در جامائیکا کشته شدند.

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار