وزارت بهداشت غزه در گزارشی از شرایط وخیم انسانی در غزه خبر داده و خواستار بازگشایی گذرگاه رفح شد.

بحرانی انسانی در غزه هر روز در حال وخیم شدن است به طوری که کمبود اقلام غذایی و آب آشامیدنی، سوخت، تعطیلی مراکز درمانی، و در نهایت خطر گسترش بیماری‌ها در این باریکه غیرنظامیان را در موقعیت بسیار بدی قرار داده است. 

به گزارش الجزیره، مونیر البورش، مدیر کل وزارت بهداشت غزه امروز (دوشنبه) از شرایط وخیم حوزه بهداشت و درمان این باریکه خبر داد. 

وی در این باره گفت: کمبود شدید سوخت همچنان یکی از بزرگترین موانع و یکی از بحران‌های اصلی در حوزه درمان محسوب می‌شود. تنها منبع فعلی که در حال تامین سوخت برای مراکز درمانی است سازمان جهانی بهداشت است که سوخت عرضه شده از سوی این نهاد بسیار کمتر از نیاز این مراکز است. 

البورش با اشاره به توحش رژیم صهیونیستی به عنوان یکی از مهمترین موانع امدادرسانی‌ها به مردم، خاطر نشان کرد: تمامی خدمات درمانی در شمال غزه به دلیل شرایط موجود و تشدید منازعه به حال تعلیق درآمده است. اکنون تانک‌های رژیم صهیونیستی در مجاورت بیمارستان دوستان در شمال غزه استقرار یافته اند. 

این مقام بهداشتی از شرایط بحرانی انسانی در غزه خبر داده و تاکید کرد: دستکم ۳۴ کودک در شمال غزه به دلیل سوء تغذیه جان و کم آبی خود را از دست داده اند. ما نیازمند آن هستیم که بتوانیم ۲۵ هزار بیمار را برای دریافت خدمات درمانی به خارج از غزه منتقل کنیم، اما تاکنون تنها ۵ هزار تن از آنها مجوز خروج دریافت کرده اند. 

وی در پایان با اشاره به اشغال گذرگاه رفح از سوی ارتش رژیم صهیونیستی در هفتم مِی، خواستار بازگشایی فوری این گذرگاه به منظور ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه شد. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار