وزیر دارایی افراطی رژیم صهیونیستی هر گونه توافق صلح با حماس را رد کرد و خواستار ادامه جنگ در غزه شد.

در حالی که نظرسنجی‌ها در سرزمین‌های اشغالی نشان می‌دهد اکثریت صهیونیست‌ها با توافق صلح با حماس به منظور آزادی اسرا موافق هستند، اما کابینه راستگرای نتانیاهو در این موضوع دچار چند دستگی شده و وزرای افراطی مخالف پایان جنگ در غزه هستند.  

به گزارش الجزیره، بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی افراطی رژیم صهیونیستی در جلسه حزب خود در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) اعلام کرد: هر گونه توافق با حماس به معنای شکست و تحقیر (رژیم) اسرائیل خواهد بود.  

وی با ابراز خشم از تلاش‌ها برای رسیدن به توافق با حماس افزود: ما به هیچ عنوان بخشی از تلاش‌ها به منظور تسلیم شدن در برابر حماس نخواهیم بود. این توافق به معنای شکست و تحقیر (رژیم) اسرائیل و یک پیروزی برای یحیی سنوار، رهبر شاخه نظامی حماس است.  

اسموتریچ با اشاره به آنچه کاستی توافق صلح با حماس خواند، تصریح کرد: این توافق به معنای اعلام حکم اعدام برای ۹۰ اسیر ما است که شامل این توافق نخواهند شد و باعث قتل عام هزاران تن از مردم ما در تهاجم بعدی خواهد شد.

سخنان این وزیر صهیونیست پس از آن مطرح می‌شود که حماس روز شنبه از موافقت خود با پیشنهاد صلح مطرح شده از سوی آمریکا خبر داد. با این حال، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز گذشته لیست بلند بالایی از پیش شرط‌ها برای حصول توافق را مطرح کرد که در صورت پافشاری بر آن، احتمالا هیچگاه توافق صلح میان طرفین شکل نگیرد.  

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار