رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور اداره کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان از اجرای طرح ملی پایش سرمی و مولکولی آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در روستا‌های استان خبر داد.

پورمند رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور اداره کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان از اجرای طرح ملی پایش سرمی و مولکولی آنفلوانزای فوق حاد پرندگان همزمان با سراسر کشور در واحد‌های پرورش طیور بومی روستا‌های استان خبر داد.
 
وی  افزود: با توجه به نقش طیور بومی در معیشت و اقتصاد خانوار‌های روستایی و اهمیت اجرای طرح‌های پایش در ردیابی تحت تیپ‌های احتمالی بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در طیور روستایی و تاثیر منطقه‌ای آن بر واحد‌های صنعتی و همچنین به منظور پیشگیری از بروز بیماری با تحت تیپ‌های فوق حاد در طیور بومی و صنعتی، این طرح در روستا‌های استان از دوم تیرماه ۱۴۰۳ آغاز و تا دهم مردادماه سال‌جاری در ۴۹ روستا و ۲۲ شهرستان و پیش بینی بیش از ۴ هزار نمونه برداری و پایش سرمی و مولکولی در طیور بومی ادامه دارد.
 
 پورمند از روستائیان عزیز خواست به منظور اجرای هرچه بهتر طرح مذکور با اکیپ‌های نمونه‌بردار دامپزشکی همکاری لازم را داشته باشند.

 

برچسب ها: دام و طیور ، دامپزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار