مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان ایلام گفت: هشت روستای ایوان از نعمت آب شرب سالم و پایدار بهره مند می‌شوند.

محمد محمدی اظهار کرد: پروژه جهاد آبرسانی به مجتمع ترن-چهل زرعی ایوان با ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست که با بهره برداری از آن هشت روستا با ۵۹۳ خانوار با جمعیتی افزون بر ۲ هزار و ۷۰۰ نفر از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی پایدار برخوردار می‌شوند.

وی گفت: این پروژه از محل پروژه‌های جهاد آبرسانی، با همکاری آبفای استان و با استفاده از ظرفیت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و بسیج سازندگی سپاه استان در حال انجام است.

وی افزود: این پروژه در مهرماه سال ۱۴۰۱ برای آبرسانی به ۸ روستا در شهرستان ایوان شامل روستا‌های (ترن، چهل زرعی، باباگیر، میوانه، سرتنگ داروند، شورابه خوران، ویله و صداقت) شروع شده که طبق برنامه پیش بینی شده و در صورت تخصیص اعتبار تا آخر آذر ماه ۱۴۰۳ باید به اتمام برسد.

مدیرعامل آبفا استان در ادامه با تشریح مسائل فنی این پروژه، اظهار کرد: خط انتقال این پروژه به طول ۲۷ هزار مترمربع، ۱۰ هزار متر خط انتقال، ۱۵۰ لوله فولادی حد فاصل چاه ترن تا مخزن مشترک روستا‌های چهل زرعی، ویله، باباگیر، صداقت و میوانه و همچنین ۴۵۰۰ متر خط انتقال ۴ اینچ گالوانیزه حد فاصل مخزن مجتمع تا روستای سرتنگ داروند اجرا شده است.

وی تصریح کرد: اجرای شبکه داخلی روستا سرتگ داروند به طول سه هزار و ۸۵۰ متر با ۷۰ درصدپیشرفت فیزیکی در حال تکمیل است.

وی افزود: این پروژه دارای سه باب مخزن به حجم کلی ۷۰۰ مترمکعب است که در این زمینه هنوز کار اجرایی صورت نگرفته است.

وی، اعتبار کلی این پروژه را مبلغی بالغ بر ۳۲۰ میلیارد ریال و پیشرفت کلی این پروژه را تا ۳۵ درصد عنوان کرد.

محمدی یکی از دلایل اصلی که پیشرفت این پروژه را با کندی مواجه کرده، وجود معارض در مسیر خط انتقال دانست و بیان داشت: متأسفانه یکی از مشکلات پیش روی شرکت‌های خدمات رسان به جهت تسریع در اجرا و اتمام پروژه‌های عمرانی، وجود معارضینی است که در مسیر اجرای این پروژه‌ها قرار دارند که ضرورت دارد در این زمینه هم مردم و هم سایر دستگاه‌ها نهایت همکاری را داشته باشند چرا که بهره برداری از این پروژه‌ها منافع مردم را به دنبال خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.