عملیات ایمن سازی، تعویض شیرآلات درون چاهی و شیر آلات معیوب چاه ۱۲۰ رگ سفید با تلاش مهندسین شرکت نفت و گاز آغاجاری انجام شد.

مدیر فنی شرکت نفت و گاز آغاجاری گفت: چاه ۱۲۰ یکی از چاههای مشاهده ای گاز سازند آسماری در میدان رگ سفید است که بدلیل مشکلات متعدد در شیرآلات تاج چاه، شیر ایمنی درون چاهی (3SV) و فشار بالای سرچاهی در عمل امکان انجام هرگونه آزمایش درون چاهی و جمع آوری اطلاعات از چاه را غیرممکن ساخته بود.

حیدر الیاسی نیا بیان کرد: با توجه به مشکلات این چاه و نیاز اداره مهندسی مخازن شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به داده های استخراج شده از این چاه ، کارشناسان اداره مهندسی تولید با انجام کار کارشناسی دقیق و اتخاذ تصمیمات لازم موفق به اجرای عملیات  ایمن سازی چاه بدون استقرار دکل تعمیراتی و تعویض شیرآلات معیوب تاج چاه اقدام شدند.

او با اشاره به استفاده از دانش فنی کارشناسان شرکت آغاجاری و همکاری و هماهنگی ادارات ذیربط ستادی افزود: پس از استقرار ادوات ، سیالات ، تجهیزات توسط گروه خدمات فنی سرچاهی و با همکاری پرسنل اداره خدمات عملیات و تحت نظارت نماینده مهندسی تولید شیر ایمنی سرچاهی (2SV) و شیر عمقی با موفقیت تعویض و مورد آزمایش واقع گردید.

مدیر فنی شرکت نفت و گاز آغاجاری ضمن قدردانی از تلاش کارکنان شرکت گفت: اجرای این عملیات علاوه بر سود و صرفه اقتصادی، امکان برداشت و ثبت اطلاعات و اتخاذ تصمیمات کلان جهت بهبود شرایط مخزن را امکان پذیر ساخت.

برچسب ها: چاه نفت ، چاه رگ سفید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.