فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری سمنان گفت: ۵۰۱ هزار مترمربع از عرصه‌های منابع‌طبیعی استان توسط نیروهای یگان حفاظت این اداره کل در سه ماه نخست ۱۴۰۳ از دست متخلفان خلع، رفع تصرف و به اراضی ملی بازگردانده شد.

سرهنگ علیرضا ابوطالبی گفت: ۳۱ فقره پرونده در زمینه تخریب و تصرف اراضی ملی استان سمنان به وسعت ۱۹۵هزارو ۶۸۰متر مربع در سه ماهه نخست ۱۴۰۳ در مراجع قضایی تشکیل شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری سمنان تصریح کرد: طبق قانون هرگونه تغییرکاربری، تخریب‌ و تصرف و ساخت وساز غیر مجازدر اراضی که جزو منابع‌طبیعی محسوب می‌شود ممنوع است.

وی ادامه داد: هرگونه قطع، آتش زدن، ریشه‌کن‌ کردن درختان جنگلی و گونه‌های گیاهی مرتعی نیز طبق قانون ممنوع بوده و با متخلقان برخورد می‌شود.

سرهنگ ابوطالبی با اشاره به مهمترین اقدام‌های انجام شده با هدف جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی در سمنان، اظهار کرد: دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی و ترویجی مختلفی برای جلب مشارکت‌های مردمی و کاهش عوامل موثر در تخریب اراضی و منابع طبیعی با مشارکت دهیاران و اعضای شورای روستاهای این استان امسال برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.