مدیر بازآفرینی شهری شهرداری اصفهان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۵۵پروانه ساختمانی در بافت فرسوده توسط شهرداری اصفهان صادر شده است.

مدیر بازآفرینی شهری شهرداری اصفهان گفت: در سه ماهه نخست امسال، ۱۵۵ پروانه ساختمانی در بافت فرسوده صادر شده است که بیشترین تعداد مربوط به منطقه هشت با ۱۷ و منطقه یک با ۱۶ مورد بوده است.

 حسن سلمانی افزود: با توجه به اینکه روند نوسازی در بافت‌های فرسوده شهر اثر روانی خوبی بر شهروندان دارد، معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان در راستای افزایش صدور پروانه در بافت فرسوده با تصویب ضوابط تشویقی نوسازی محلات بافت ناکارآمد شهر اقدام کرده است.

او  با بیان اینکه رونق ساخت و ساز در بافت فرسوده، تسریع و تسهیل نوسازی و ایجاد انگیزه برای توسعه‌گرها، سرمایه گذاران و مالکان اراضی از دیگر اهداف اجرای این طرح است، گفت: معاونت شهرسازی با هدف ارتقای کیفیت محیطی و تأمین خدمات مورد نیاز، ضوابط تشویقی نوسازی کالبدی را تدوین و تصویب کرده است که هم اکنون در حال بهره برداری توسط شهروندان برای ساخت و ساز در شهر اصفهان است.

به گفته وی، در حال حاضر شهر اصفهان دارای ۲ هزار و ۳۸۰ هکتار بافت فرسوده است که ۱۲ درصد از مساحت کل بافت شهر را به خود اختصاص داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.