نخستین مانور کاربردی ربات نجاتگر جمعیت هلال احمر گیلان در راستای پویش ملی «غرق نشویم» در نوار ساحلی دریای خزر در بندر انزلی برگزار شد.

هادی سلیمی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان در حاشیه برگزاری مانور دریایی و ساحلی در راستای پویش ملی «غرق نشویم» که در بندر انزلی به اجرا درآمد، گفت: ما باید از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان برای تولید انبوه ربات‌های نجاتگر در حوادث و بحران‌های گوناگون استفاده کنیم.

او با بیان اینکه با توجه به وجود توان داخلی و برگزاری جلسات کارشناسی با چند شرکت دانش بنیان داخلی و دانشگاه علمی‌کاربردی در گیلان در این خصوص به توافقاتی رسیده‌ایم، افزود: در نمایشگاه سازمان مدیریت بحران در تهران از این ربات‌ها رونمایی شد که تحسین و حمایت مسئولان مربوطه را در پی داشت.

راه اندازی دبیرخانه امداد و نجات رباتیک در گیلان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان همچنین از راه اندازی دبیرخانه امداد و نجات رباتیک در این استان خبر داد و تصریح کرد: این دبیرخانه به ارزیابی ایده‌های موجود در این زمینه می‌پردازد.

سلیمی به متنوع بودن محصولات ارائه شده در رابطه با ربات‌های امدادگر در این دبیرخانه اشاره کرد و گفت: این ربات‌ها بر اساس محیط‌های جغرافیایی و جنس حوادث در محیط‌های شبیه سازی شده ارزیابی می‌شود که در صورت موفقیت به تولید خواهد رسید.

او با تأکید بر اهمیت استفاده از علوم و فناوری‌های نوین برای نجات جان انسان‌ها افزود: استفاده از علوم نوین که یکی از شاخه‌های آن علم رباتیک است، علاوه بر کاهش آسیب‌ها و خطراتی که در حین کار به افراد وارد می‌شود، راندمان فعالیت‌ها را افزایش داده و از سوی دیگر دستاورد‌های مثبتی به همراه خواهد داشت.

برگزاری مانور کاربردی ربات نجاتگر هلال احمر در بندر انزلی

به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان، از این ربات‌ها که قابلیت پرواز در ارتفاعات، موقعیت یابی، تصویربرداری و تکنولوژی‌های گوناگون را دارند، برای نجات و کمک رسانی به مصدومان در مناطق زلزله زده، کشف پیکر مغروقین و محل‌های آلوده به مواد شیمیایی استفاده خواهد شد و در این راستا تیم‌های امداد و نجات رباتیک جمعیت هلال‌احمر گیلان نیز در آینده نزدیک ایجاد خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.