دستگاه‌های امدادی استان اصفهان به منظور کاهش خسارت احتمالی ناشی از گرد و خاک در استان آماده باش شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: با توجه به هشدار نارنجی صادر شده آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی الزامی و مدیریت بحران در حالت آماده باش است.

منصور شیشه فروش افزود: طبق پیش بینی اداره کل هواشناسی استان تداوم باد و گرد و خاک در مناطق شمال وشرق استان و احتمال بارش‌ های رگباری موقت در جنوب وغرب استان تا روز یکشنبه هفته آینده ادامه دارد.

 وی گفت: تداوم گرد و خاک موجب کاهش دید و کیفیت هوا با شاخص ناسالم برای عموم خواهد رسید ودر این شرایط توصیه می‌شود عموم مردم از تردد‌های غیر ضروری در شهر خودداری کنند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان، افزایش ابر را در بیشتر مناطق استان در سه روز پیش رو اعلام کرد و افزود: در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب وزش باد به ویژه در مناطق شمالی و شرقی با گرد و خاک همراه خواهد بود.

منصور شیشه فروش گفت: این شرایط در شهر‌هایی مانند آران و بیدگل، اردستان، انارک، بادرود، چوپانان، خور و بیابانک، کاشان، مهاباد، نائین، نطنز، ورزنه، زواره، کوهپایه به کاهش شعاع دید و افزایش آلایندگی هوا و قرار گرفتن شاخص در وضعیت ناسالم به ویژه در نیمه اول روز منجر می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان  ادامه داد: وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در مناطق مرکزی و شمال و شرق است، ولی پیش بینی شده  است این شرایط، فردا  با شرایط تندبادی که وجود دارد  تشدید می شود.     

وی ادامه داد: مرکز بهداشت هم توصیه‌های لازم را به گروه‌های حساس و آسیب پذیر و بیماران ارائه داده است.   در حال حاضر آماده‌باش دستگاه‌های امدادی تا پایان روز یکشنبه هفته آینده ادامه دارد و متناسب با شرایط گرد و غبار و افزایش غلظت‌ها در کارگروه شرایط مدیریت گرد و غبار  تصمیم‌گیری لازم می‌شود.

شیشه فروش افزود:  به معادن و کوره‌های تولید آجر و مصالح ساختمانی اعلام شده است که فعالیت نکنند لذا  هر اقدامی که منجر به افزایش گرد و غبار شود، ممنوع  اعلام شده است.    

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار