مدیر کل پست البرز از کاربران خواست مراقب پیامک های جعلی کلاهبرداران با عنوان بسته پستی باشند و لینک های آلوده را بازنکنند.

رضا حمید پور گفت: کلاهبرداران با سرشماره‌های شخصی و با بهره گیری از تصویر ماموران پست اقدام به ارسال پیامک جعلی از جمله مرسوله ابلاغ قضایی برای کاربران می‌کنند.

وی بیان کرد: ماموران شرکت ملی پست هیچگونه پیامکی مبنی بر ارسال ابلاغیه، لینک و یا واریز وجه برای مشتریان ارسال نمی‌کنند.

حمیدپور یادآورشد: امکان پیگیری مرسولات پستی از طریق پیام رسان بله مهیا شده و کاربران با استفاده از این امکان می‌توانند اطلاعاتی نظیر مشخصات مرسوله را اعم از تاریخ و ساعت قبول مرسوله از سوی پست، نام فرستنده و گیرنده، وزن و هزینه ارسال را مشاهده کنند.

مدیرکل پست البرز گفت: سامانه پیامکی شرکت پست جمهوری اسلامی ایران با سرشماره ۵۰۰۰۴۰۱۹۳ تنها برای ارسال کدرهگیری و پیگیری مرسولات پستی به مشتریان فعالیت می‌کند؛ ارسال هرگونه پیامک در فضای مجازی و امثال آن با عنوان پست و پستچی با موضوعاتی همچون توزیع ابلاغ قضایی و دریافت وجه و امثال آن کلاهبرداری است.

وی افزود: مهم‌ترین ویژگی سامانه پیامکی شرکت پست جمهوری اسلامی ایران نمایش آخرین وضعیت مکانی مرسوله است. بر اساس این گزارش، شرکت ملی پست این امکان را به مشتریان خود می‌دهد که اطلاعات مرسوله ارسالی خود را مشاهده و وضعیت آن را تا زمان تحویل پیگیری کنند.

مدیرکل پست استان البرز اظهار کرد: سیستم رهگیری مرسولات پستی اطلاعات کاملی را به مشتریان خود ارائه می‌دهد و مشتریان می‌توانند مکان مرسوله شان را مشاهده و از زمان تحویل آن مطلع شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار