رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گلپایگان گفت: دو گروه حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان به صورت شبانه‌روزی گشت دارند

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گلپایگان با اشاره به فعالیت ۲ اکیپ یگان حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی گلپایگان بصورت شبانه روزی گفت: این گروهها  هرگونه تخریب و تصرف اراضی و آتش‌سوزی مراتع شهرستان را گزارش  می دهند.

محمداسماعیل توسلی  افزود:با توجه به بارش‌های بهاری که سال جاری در سطح مراتع بارید، پوشش گیاهی مراتع شهرستان رشد خوبی داشت و احتمال آتش‌سوزی در فصل تابستان وجود دارد.

او گفت: بر اساس تبصره یک ماده ۴۷ قانون حفاظت از جنگل‌ها، همکاری با اداره منابع طبیعی بر عهده دستگاه‌های اجرایی است؛ بنابراین باید مصوبه در این زمینه تصویب شود تا در مواقع آتش‌سوزی دستگاه‌ها به‌ویژه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها همکاری لازم را انجام دهند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گلپایگان  با اشاره به اینکه در راستای جلوگیری از حریق، مراتع شهرستان گلپایگان را به مناطق بحرانی، نیمه‌بحرانی و امن تقسیم کردیم، تاکید کرد: با توجه به اینکه احتمال حریق در مراتع محدوده پشت کوه شهرستان بیشتر است این منطقه جزو مناطق بحرانی شهرستان شناسایی شده است.

توسلی با تاکید بر اینکه حذف پوشش گیاهی کنار جاده‌ها به‌منظور جلوگیری از سرایت آتش به مراتع بالا دست بر عهده اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای است، تصریح کرد: کشاورزان پس از آتش زدن پوشش خشک مزارع و علف‌های هرز کنار جاده‌ها با منابع طبیعی هماهنگی کنند تا از نفوذ به مراتع بالادست جلوگیری شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گلپایگان با اشاره  تشکیل ۱۰ گروه  اطفای حریق متشکل از بهره‌برداران و مرتع‌داران در شهرستان خبر داد و گفت: میراث فرهنگی به بازدیدکنندگان از عرصه‌های طبیعی اطلاع دهد تا گردشگران نسبت به روشن کردن آتش خودداری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.