وزارت کشور کوبا یکشنبه شب اعلام کرد، یک طرح تروریستی را که در خاک آمریکا طراح شده بود، خنثی و مغز متفکر و چند تن دیگر از عوامل آن را دستگیر کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه،بر اساس گزارش وزارت کشور کوبا، یک شهروند کوبایی ساکن آمریکا پس از ورود غیرقانونی به هاوانا از طریق دریا بازداشت شد.این فرد در سال ۲۰۱۴ به عنوان یک مهاجر غیرقانونی به آمریکا رفته بود.

روزنامه کوبایی گرانما نوشت، از وی سلاح و مهمات که بخشی از طرح عملیات خشونت‌آمیز در کوبا بود، کشف و ضبط شد.

انهدام این گروه بر اساس اطلاعاتی که در ماه دسامبر ۲۰۲۳ در مورد «اجرای اقدامات خشونت‌آمیز در کوبا» به دست آمده بود، انجام شد.هنوز مشخص نیست این گروه چه زمانی منهدم شده و دقیقا چند نفر بازداشت شده‌اند.

کوبا در ماه دسامبر فهرستی از چند مظنون «تروریستی» منتشر کرده که بسیاری از آنها در خارج از کشور از جمله در آمریکا زندگی می‌کردند.افرادی در این فهرست حضور داشتند که کوبا آنها را به مشارکت در چند بمبگذاری‌های در هتل‌های هاوانا در سال ۱۹۹۷ و سوءقصد به جان فیدل کاسترو رهبر سابق کوبا متهم کرده بود.

واشنگتن در ماه می‌کوبا را از فهرست کشور‌هایی که در مبارزه با تروریسم «به طور کامل همکاری نمی‌کنند» حذف کرد، اما نام این کشور را در فهرست سیاه حامیان مالی تروریسم حفظ کرد.آمریکا از سال ۱۹۶۲ کوبا را تحت تحریم‌های گسترده قرار داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار