معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اهمیت مراقبت در دوران بادرای، از ارائه ۴۷ هزار دقیقه مشاوره به مادران باردار در سامانه ۴۰۳۰، از سال ۱۴۰۰ تا کنون خبر داد.

عباس رضاییان‌زاده با تاکید بر اهمیت ایجاد دسترسی برای همه مادران باردار در هر نقطه از استان فارس گفت: در حال حاضر ۳۶ مشاور ماما در قطب ۵ کشوری، در حال ارائه مشاوره به مادران باردار سراسر کشور هستند و با تلاش‌های این مشاوران از سال ۱۴۰۰ تاکنون، حدود ۴۷ هزار دقیقه مشاوره به مادران باردار ارائه شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز میزان دقت و کیفیت پاسخگویی سامانه‌های تلفنی را در ارائه اطلاعات مناسب و رفع دغدغه‌های گیرندگان خدمت بسیار ارزشمند دانست و افزود: در سامانه ۴۰۳۰، مادران باردار پرسش‌های خود را در حیطه‌های بهداشتی، درمانی، علائم و مواردی را که باعث نگرانی آنها شده است، با کارشناسان مطرح و به پرسش‌های آنان پاسخ داده می‌شود.

رضاییان‌زاده ادامه داد: این امر از مراجعه غیرضروری مادران به مراکز بهداشتی درمانی و تردد آنها در مکان‌های پرازدحام جلوگیری کرده و در تامین سلامت مادر نیز موثر است.

او با بیان اینکه ارتقای سلامت جامعه با برقراری ارتباط موثر و انتقال اطلاعات بهداشتی به عموم مردم میسر می‌شود، گفت: در جامعه امروز نیز مردم تمایل زیادی به کسب اطلاعات مربوط به بیماری‌ها و راه‌های پیشگیری، تشخیص و درمان آنها، تغذیه، دارو‌ها دارند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: مادران می‌توانند با شماره‌گیری سامانه تلفنی ۴۰۳۰ و انتخاب کلید ۴، ضمن ارتباط با مشاوران سلامت مادران و طرح پرسش‌های خود در خصوص مشکلات مربوط به بارداری، زایمان و مامایی از خدمات رایگان این سامانه بهره‌مند شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار