تولیت حرم مطهر بانوی کرامت گفت: همه ما وظیفه داریم به وظایف خود عمل کنیم و در مأموریت‌هایی که داریم افراط‌وتفریط نداشته باشیم.

آیت‌الله سید محمد سعیدی در جلسه اخلاق نیرو‌های یگان حفاظت حرم مطهر بانوی کرامت که امروز در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد با اشاره به فرارسیدن ماه محرم اظهار داشت: همه اهل‌بیت علیهم‌السلام کشتی نجات هستند ولی کشتی نجات امام حسین (ع) وسیع‌تر است و در موج‌های سهمگین دریا‌ها سریع‌تر حرکت می‌کند و به مقصد می‌رساند.

 وی با اشاره به بهره‌مندی مردم ایران از نعمت ولایت‌فقیه، این نعمت را در امتداد ولایت اهل‌بیت (ع) دانست و گفت: در دستگاه جبار طاغوت نقشه‌های فراوانی برای انحراف امت کشیدند و حتی مبدأ تاریخ کشور را عوض کردند تا همه باور‌ها و اعتقادات مردم را از بین ببرند و مردم را مشغول فساد و فحشا و زندگی دنیایی کنند؛ ولی این انقلاب اسلامی به رهبری ولی فقه بود که جلوی این نقشه‌های شوم طاغوت را گرفت و کشتی نجات امت شد.

 تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با تأکید بر اینکه امام حسین علیه‌السلام هم دقیقاً در دوران امامت و زعامت خودشان با چنین انحراف، کج‌روی و وارونگی روبرو بودند، افزود: دستگاه تبلیغاتی اموی کاری کرده بود که امیرالمؤمنین (ع) که اولین کسی بودند که به پیامبر ایمان آورده بودند را مسلمان نمی‌دانستند.

 وی امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را از مهم‌ترین اهداف قیام اباعبدالله (ع) عنوان کرد و افزود: خود اباعبدالله (ع) قیام و حرکت خود را به کشتی نوح تشبیه کردند که هرکس در آن کشتی سوار شود نجات یافته و هر کس سوار بر کشتی نشود هلاک خواهد شد.

 آیت‌الله سعیدی با اشاره به ماجرای کشتی نوح که شرط ورود به آن ایمان‌آوردن به خدا و پیامبرش بود، گفت: حتی پسر حضرت نوح هم باوجوداینکه لقمه حلال خورده بود و توسط پیامبر تربیت شده بود به‌خاطر لجاجتی که داشت ایمان نیاورد و اجازه ورود به کشتی را نداشت.

 وی با بیان اینکه خداوند می‌خواهد ایمان از روی اختیار باشد و بنا نیست به‌زور کسی را هدایت کنیم، اظهار داشت: کاری که امام حسین (ع) و سایر ائمه انجام دادند این بود که زمینه را برای هدایت افراد فراهم کنند تا هرکسی اراده کند به‌راحتی بتواند راه را پیدا کند و با کمترین تلنگری به سمت ایمان به خدا و عمل صالح حرکت کند.

 تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با تأکید بر اینکه همه ما وظیفه داریم به وظایف خود عمل کنیم و در مأموریت‌هایی که داریم افراط‌وتفریط نداشته باشیم افزود: باید بدانیم که این کشور صاحب دارد و ما نیز امیدواریم که صاحب واقعی این کشور دست ما را هم بگیرد و همان‌طور که با اختیار وارد این کشتی شده‌ایم بتوانیم تا رسیدن به مقصد در این کشتی بمانیم.

منبع:تسنیم

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار