دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان گفت:ستاد امر به معروف آماده دریافت گزارش های مردمی در قالب سامانه است.

 علی شجاع حیدری امروز در دیدار با اصحاب رسانه ضمن بیان اینکه هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر از امروز شروع می‌شود گفت: شهروندان می‌توانند با عضویت و مراجعه به تارنمای sooapp.ir گزارشات و نظرات خود در تمامی عرصه‌ها را به پنل مدیران استان کرمان ارسال کنند و طی مدت پنج روز، پاسخ مسائل مطرح شده را دریافت کنند.

وی افزود: هفته گرامیداشت امر به معروف و نهی از منکر هر ساله از ۱۷ تا ۲۴ تیرماه نامگذاری شده که امسال با شعار، امر به معروف و نهی از منکر نهضت حسینی و گفتمان زینبی می‌باشد که می‌طلبد در عرصه بانوان در راستای امر به معروف و نهی ازمنکر توجه ویژه‌ای شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان درخصوص برنامه‌های این هفته، افزود: معرفی فعالان مردمی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر، دیدار با خانواده شهدا، سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه، انتشار ویژه نامه خط معروف، هم‌اندیشی علمی دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه و همایش بانوان زینبی نیز بخشی از برنامه‌ها است.

وی با بیان اینکه نظارت همگانی و عمومی یکی از اهداف امر به معروف و نهی از منکر است، بیان کرد: شماره ۰۹۰۱۸۱۳۷۹۰۹ در پیام‌رسان ایتا آماده دریافت نظرات و گزارشات شهروندان است و همچنین شهروندان می‌توانند با مراجعه وعضویت در سامانه sooapp گزارشات و مسائل خود را به پنل مدیران استان کرمان ارسال کنند و مدیران ظرف مدت پنج روز باید نسبت به مسائل مطرح شده پاسخگو باشند.

شجاع حیدری افزود: در حال حاضر ۱۵۳ گروه ثبت شده در استان کرمان داریم که در قالب گروه‌های ۳ تا ۵ نفره فعالیت می‌کنندو اگرچه امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه فردی است و اگر هر فردی وارد عمل شود از او حمایت می‌کنیم، اما کار گروهی نتیجه بهتری دارد و می‌توانیم حمایت قضایی بهتر، آموزش و... برای گروه‌ها داشته باشیم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان عنوان کرد: در حال حاضر تمام شهرستان‌های استان به جز گنبکی و جازموریان ستاد امر به معروف و نهی از منکر دارند و تلاش می‌کنیم تا پایان سال تعداد گروه‌ها را به ۶۰۰ برسانیم.

وی با اشاره به اینکه زمانی یک جامعه استمرار خواهدداشت که خوبی‌ها در آن مستمر باشد و نهی از منکر جامعه را سم‌زدایی می‌کند، گفت: قدرت و عقلانیت دو بال امر به معروف و نهی از منکر هستند.

برچسب ها: امربه معروف ، سامانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار