به نوشته روزنامه ایندیپندنت نتیجه دور دوم انتخابات پارلمانی فرانسه هر چه که باشد نوید کاهش کمک به اوکراین را می‌دهد.

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت گزارش داد که هر نتیجه‌ای که از انتخابات فرانسه حاصل شود یک پیروزی برای مسکو است.

این نشریه خاطرنشان کرد: «حتی در بهترین حالت، فرانسه احتمالاً از کمک به اوکراین متضرر شود و تصور اینکه هر یک از این دو نتیجه می‌تواند چیزی جز پیروزی برای مسکو باشد، دشوار است».

این روزنامه در مقاله خود دو سناریو را توصیف می‌کند: یک سیاستمدار راست افراطی می‌تواند نخست وزیر فرانسه شود یا پارلمان ممکن است بین احزاب رنسانس و اجتماع ملی دچار ابهام شود. با این حال، هر یک از این نتایج یک پیروزی برای مسکو خواهد بود. اگر جردان باردلا نخست وزیر شود، پاریس دیگر مقادیر زیادی تسلیحات دوربرد به اوکراین ارسال نخواهد کرد و نیرو‌های خود را به آنجا نخواهد فرستاد. مارین لوپن، رئیس حزب اجتماع ملی فرانسه که در اولین دور انتخابات پارلمانی بیشترین میزان رای را به دست آورده، در مصاحبه با شبکه سی‌ان ان گفت که با ادامه ارائه موشک‌های دوربرد و اعزام نیرو‌های فرانسوی به اوکراین مخالف است. در گزینه دوم، پارلمان فرانسه احتمالاً در مسائل سیاست خارجی فلج شده است و نتیجه آن نیز باز به سود روسیه است.

پیش از این، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مصاحبه‌ای گفته بود که اگر نیرو‌های آمریکایی و غربی در اوکراین ظاهر شوند، روسیه با آنها به عنوان مداخله‌گر رفتار خواهد کرد و آنها این را درک می‌کنند.

بر اساس نتایج نخستین دور انتخابات پارلمانی فرانسه، احزاب هم پیمان با رئیس جمهور این کشور در جایگاه سوم قرار گرفتند.

مترجم: اعظم پورکند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار