مدیر ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان خرمشهر از شروع واگذاری زمین به موکبداران اربعین حسینی در مسیر شلمچه خبر داد و گفت: واگذاری زمین به موکب داران در مرز شلمچه برای احداث موکب‌های ثابت و دائمی آغاز شده است.

محمد علی آلبوغبیش یکشنبه در مراسم گردهمایی موکب داران اربعین حسینی خرمشهر در سالن نیروی انتظامی این شهرستان اظهار کرد: پس از سال‌ها پیگیری و با هماهنگی انجام شده، زمین برای برپایی مواکب ثابت در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره آماده سازی بیش از ۴۵۰ موکب خدمت رسان اربعین از میدان مقاومت تا نقطه صفر مرزی شلمچه همزمان با آغاز حرکت زائران اربعین حسینی افزود: موکبداران برای خدمت رسانی به زائران اربعین در حال آماده سازی مواکب خود هستند.

آلبوغبیش گفت: آماده سازی مواکب بر اساس برنامه زمانبندی شده قبل از شروع حرکت زائران اربعین به پایان خواهد رسید و مشکلی برای خدمت رسانی به زائران در شلمچه نیست.

امام جمعه خرمشهر نیز بیان کرد: برای خدمت رسانی مناسب به زائران اربعین حسینی از ابتدا باید زمین‌ در اختیار موکبداران مردمی و بعد سازمان‌ها و نهادهای دولتی قرار می‌گرفت.

حجت الاسلام محمدجواد عادل‌پور افزود: تقسیم زمین‌ برای مواکب در حال انجام است تا موکبداران در موقعیت‌های شهرستانی مورد نظر بتوانند در ایام اربعین به زائران خدمت رسانی کنند.

وی خواستار کمک استان‌های معین به شهرستان خرمشهر برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی شد و گفت: باید امکانات و تجهیزات برای خرمشهر در نظر گرفته شود.

عملیات اجرایی ۵۲ طرح عمرانی و خدماتی از جمله احداث سایه‌بان، مه پاش، سرویس بهداشتی، حمام، محل استراحت زائران و جاده دسترسی به مواکب با اعتباری بالغ بر ۲ هزار ۶۶۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و ستاد اربعین برای خدمت رسانی به زائران در شلمچه در حال اجرا است.

مرز بین‌المللی شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و ۲۰ کیلومتری بصره عراق قرار دارد. بر اساس تقویم رسمی کشور چهارم شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری شمسی اربعین حسینی است.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین حسینی در خوزستان هستند. هر ساله هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشورهای دیگر از این ۲ مرز در مراسم اربعین حسینی عازم کشور عراق می‌شوند.

برچسب ها: موکب داران ، اربعین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.