سخنگوی سازمان دامپزشکی گفت: با اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی دام در ایام محرم، کشتارگاه‌های ثابت و سیار برای ذبح دام در نظر گرفته شده است.

امین اسدی، سخنگوی سازمان دامپزشکی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آخرین آمار وزارت بهداشت ۲۵ نفر به تب کریمه کنگو مبتلا شدند که متاسفانه ۳ نفر از آنها جان خود را از دست داده اند.

به گفته او، سازمان دامپزشکی برای ایام محرم دستورالعمل خاصی را تدوین کرده و بدین منظور کشتارگاه های ثابت و سیار برای نذورات در این ایام در نظر گرفته شده است، همچنین در تکایا و هیئت هایی که قصد کشتار دام دارند به منظور کشتار و نظارت بر ذبح، افراد می توانند با شماره ۱۵۱۲ تماس بگیرند تا همکاران ما در محل حاضر شوند.

اسدی ادامه داد: طرح تشدید نظارت بهداشتی ایام محرم بویژه در تاسوعا و عاشورای حسینی را داریم و افراد توصیه های بهداشتی در این ایام را جدی بگیرند.

سخنگوی سازمان دامپزشکی افزود: افراد به منظور رعایت توصیه های دامپزشکی، لاشه گوشت ذبح شده را ۲۴ ساعت در دمای یخچال نگهداری و سپس نسبت به توزیع یا مصرف اقدام کنند.

او با تاکید بر اجتناب افراد از خرید دام و گوشت کنار جاده گفت: با توجه به آنکه نظارت بهداشتی و شرعی بر دام و گوشت های کنار جاده وجود ندارد، از این رو به افراد توصیه می شود که از خرید دام و گوشت فاقد مهر سازمان دامپزشکی به سبب بیمار بودن یا احتمال قاچاقی بودن آن اجتناب کنند.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار